ولایتی در همایش «فرصت ها و تهدیدهای فرهنگی افراط گرایی»

حضورداعش درمراکزتمدن‌سازی‌اسلام برای مقابله با موج‌بیداری‌اسلامی است

شبستان , 12 اسفند 1394 ساعت 8:38

دکتر ولایتی: شکل گیری گروه های تروریستی از سوی غرب و حمله به سوریه، عراق، یمن، مصر و افغانستان به عنوان مراکز شکل گیری تمدن اسلامی در جهت مقابله با موج بیداری اسلامی بود.


همایش «جمهوری اسلامی ایران، فرصت ها و تهدیدهای فرهنگی افراط گرایی» امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل مقام معظم رهبری در این همایش «جمهوری اسلامی ایران، فرصت ها و تهدیدهای فرهنگی افراط گرایی» با اشاره به ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: شخصیت بارز بنیان گذار انقلاب و مقام معظم رهبری فرهنگی بود و بر خلاف سایر انقلاب ها در جهان، پیام انقلاب اسلامی ما نیز فرهنگی است.

وی تأکید کرد: داعیه انقلاب اسلامی، احیای ارزش های اسلامی و تجدید مبانی اسلام است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بیداری اسلامی، طلیعه بازسازی و شکوه مجدد انقلاب اسلامی است که در منطقه رخ داده و این در حالی است که غربی ها وقتی نتوانستند با نظامی گری جلوی انقلاب را بگیرند دست به روش های ضدفرهنگی زدند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین افزود: شکل گیری گروه های تروریستی از سوی غربی ها و حمله آن ها به سوریه، عراق، یمن، مصر و افغانستان به عنوان مراکز مهم شکل گیری تمدن اسلامی خسارت های بسیاری به بار آورد. در واقع این اقدامات افراطی برای مقابله با موج بیداری اسلامی صورت گرفت و با قرارگرفتن در صدر اخبار رسانه ها چهره ای خشن از اسلام به تصویر کشیده شد.

ولایتی یادآور شد: نامه رهبر انقلاب در چنین شرایطی گفتگوی بی واسطه رهبر جامعه اسلامی با جوانان غربی برای تبیین دیدگاه های اسلامی بود.

مشاور مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ماوراءالنهر که مرکز علم و فناوری جهان بود بوده امروز جولانگاه داعش شده، غرب این گونه مراکز تمدن سازی را آلوده کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هر اقدامی نظامی لازم باشد برای برای مبارزه با افراط انجام می دهد خمیرمایه مبارزات ما مبارزه فرهنگی با اقدام ضدفرهنگی است.

ولایتی در پایان با ذکر این نکته که هدف امریکایی ها از آتش بس در سوریه برکناری بشار اسد است گفت: تصمیم گیری برای آینده سوریه برعهده مردم این کشور است و سازمان ملل و دیگر کشورها در این زمینه نقشی ندارند.


کد مطلب: 29857

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29857/حضورداعش-درمراکزتمدن-سازی-اسلام-مقابله-موج-بیداری-اسلامی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir