تولید کتاب های دینی بعد از انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی داشته است

خبرگزاری مهر , 17 اسفند 1394 ساعت 15:59

حجت الاسلام خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی مجموعه آثار «تفسیر اهل بیت» گفت: به عقیده من تولید فکر و کتاب در حوزه دین بعد از انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی داشته است.


مراسم رونمایی از «تفسیر اهل بیت» صبح امروز، دوشنبه ۱۷ اسفندماه در مجموعه فرهگی و هنری شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان اولین سخنران این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به ناشران و نویسندگان گفت: یکی از ماناترین کارهای یک جامعه نوشتن کتاب است در طول تاریخ هم همواره اینگونه بوده البته یک زمانی کتاب نوشتن کار بسیار سختی بود ولی پس از اختراع چاپ و امروز هم ورود یارانه ها کار نوشتن راحت شد.

وی افزود: ادعای من این است که از بعد از انقلاب اسلامی در حوزه کتاب های دینی رشد قابل توجهی داشته ایم اما در بخش تفسیر اینگونه نبوده و باید بیشتر کار شود. اگرچه کتاب های تفسیری چون مجمع البیان، تفسیر المیزان، تفسیر حکمی، تلفیقی و دو تفسیر خاص البرهان و نورالثقلین داریم ولی باز هم این حوزه جای کار دارد. تفاسیری که نام بردم همگی تفاسیر روایی شیعه و به نوعی نگاه شیعی به تفاسیر است.

خاموشی ادامه داد: مدت ها قبل شنیده بودم که جناب آقای برازش مشغول جمع آوری روایات اهل شیعه هستند، پس از انتشار کتاب نگاهی به آن انداختم و به نظرم آمد که اثر «تفسیر اهل بیت» که امروز رونمایی می شود اثر قابل اعتنایی است. خصوصا که از لحاظ تعداد هم تعداد روایاتش از دو تفسیر البرهان و نورالثقلین بیشتر است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان ضمن عرض تبریک به نویسنده کتاب تفسیر اهل بیت گفت: به آقای برازش و انتشارات امیرکبیر بابت انتشار این اثر باارزش تبریک می گویم و امیدوارم باعرضه آن در جامعه مورد استقبال پژوهشگران و مخاطبان قرار بگیرد.


کد مطلب: 29919

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29919/تولید-کتاب-های-دینی-بعد-انقلاب-اسلامی-رشد-قابل-توجهی-داشته

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir