از روايت‌هاي كودكانه تا اشك‌هاي معصومانه در كربلا

hajj.ir , 6 فروردين 1395 ساعت 7:16

ين روزها با حضور انبوه و پرشمار زائران ايراني در عتبات عاليات برنامه‌هاي متنوع فرهنگي براي گروه‌هاي مختلف زائران در كربلا برگزار مي‌شود.اين برنامه ويژه زائران كودك و نوجوان 5 تا 12 سال با عنوان «جوانه‌هاي حسيني» از روز جمعه ۲۸ اسفندماه آغاز شده و تا۱۰ فروردين به صورت روزانه از ساعت ۱۰ صبح در خيمه‌گاه امام حسين (عليه السلام) اجرا مي‌شود.


يكي از برنامه‌هاي جذاب و پرطرفدار فرهنگي كه همزمان با آغاز اعزام كاروان‌هاي نوروزي عتبات در خيمه گاه حسيني روزانه برگزار مي‌شود، برنامه«جوانه‌هاي حسيني» ويژه زائران خردسال است كه با استقبال گسترده كودكان و خانواده‌هاي آنها مواجه شده است.

اين برنامه ويژه زائران كودك و نوجوان ۵ تا ۱۲ سال با عنوان «جوانه‌هاي حسيني» از روز جمعه ۲۸ اسفندماه آغاز شده و تا۱۰ فروردين به صورت روزانه از ساعت ۱۰ صبح در خيمه‌گاه امام حسين (عليه السلام) اجرا مي‌شود.

اجراي اين برنامه را حجت الاسلام سيد حميد درخشان از مبلغان حوزه علميه برعهده دارد كه با روايت‌هاي زيبا و ظريف به زبان كودكانه از واقعه عاشورا و سيره اهل بيت(عليه السلام) جوانه‌هاي حسيني را با معارف و پيام‌هاي نهضت امام حسين(ع) آشنا مي‌كند.

اين برنامه به نحوي زيبا و با زبان كودكان اجرا مي‌شود كه حال زائران خردسال منقلب شده و از چشم‌هاي معصومشان اشك در همدردي با سه ساله امامشان جاري مي‌گردد و اين صحنه‌هاي زيبا در خيمه‌گاه حسيني براي هميشه در جان و دل اين كودكان معصوم ثبت و ضبط مي‌شود.

روند اين برنامه به نحوي است كه شركت كنندگان در ابتداي ورود به خيمه‌گاه شال سبز دريافت مي‌كنند و همه با اين نشان حسيني در جلسه حاضر مي‌شود و در ادامه كارشناس برنامه با طرح سوالات ديني با محوريت بيان نكات ظريف اخلاقي و تربيتي براي كودكان و اهداء جوايزي به آنان در طول برگزاري برنامه، فضاي صميمي را براي انتقال و دريافت پيام‌هاي آن ايجاد مي‌كند.


کد مطلب: 29958

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29958/روايت-هاي-كودكانه-اشك-هاي-معصومانه-كربلا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir