گفتمان سبک زندگی و فرهنگ فاطمی در مکتب نرجس مشهد برپا شد

خبرگزاری مهر , 15 فروردين 1395 ساعت 8:59

گفتمان سبک زندگی فاطمی با هدف بررسی و آشنایی با سیره حضرت فاطمه الزهرا(س) با حضور جمعی از اساتید و خواهران مؤسسه علمی- تحقیقی مكتب نرجس (س) برگزار شد.


استاد احمدی پارسا در گفتمان فاطمی که روز شنبه و با حضور جمعی از خواهران مکتب نرجس مشهد برگزار شد به رمز ماندگاری حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: عده ای می گویند حضرت اسطوره یا قدیسه بود یعنی دست نیافتنی بود.

وی افزود: باید بگوئیم حضرت یك «بشر برتر» بود نه برتر بشر؛ یعنی ما می توانیم خودمان را به ایشان نزدیك كنیم.

وی بیان کرد: بیائیم بجای به تصویر كشیدن چادر خاكی و بین در و دیوار ماندن حضرت در رسانه ها زندگی حضرت را به تصویر بكشیم.

احمدی پارسا افزود: گریه های حضرت در فراق پدر نشان‌دهنده هشدار ایشان بود و لذا گریه های ایشان نیز نوعی روشنگری بود.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) همانند تمام خانم ها یك مادر، یك همسر، یك دختر بود اما این بانو مثل خورشیدی در آن خانه می‌درخشید.

احمدی پارسا در توصیف ویژگی های آن حضرت گفت: ایشان محبوب خدا بودند چون هرچه داشتند پای خدا می‌ریختند و تمام كارهایشان برای رضای خدا بود و دوم اینکه محبوب پیامبر خدا (ص) و رسول مکرم اسلام با بوسیدن دست حضرت فاطمه(س) می خواستند جایگاه ایشان را به بقیه نشان دهند.

وی افزود: سومین ویژگی‌شان آزادی از دنیا بود از جمله انفاق پیراهن عروسی در شب عروسی و ادب ایشان در مقابل خالق و مخلوق حتی در برخورد با یهودی زبانزد است.

حضرت زهرا(س) مادر محبان اهل بیت(ع) است

استاد پورحسینی نیز دیگر سخنران این نشست با بیان اینکه در صلوات های خاصی حضرت زهرا (س)«أم الأحبّاء» یعنی مادر محبین اهل بیت (ع) و مادر محبوبین خدا هستند اظهار کرد: برنامه ای که حضرت در خانه داشتند فضای آن را معنوی كرده بود، در این خانه بیتوته و شب زنده داری بود و همیشه ذكر و یاد خدا برده می شد.

وی بیان کرد: در حدیثی آمده كسانی كه می توانستند قرآن می‌خواندند و كسانی كه قرآن یاد نداشتند ذكر خدا را می گفتند و این نور معنویت باعث آرامش خانواده است.

این کارشناس علوم دینی در بیان عوامل آرامش باتوجه به قرآن كریم به آیه ۳۸ سوره بقره پرداخت و گفت: كسی كه از هدایت تبعیت كند آرامش دارد و هنگامی كه افراد را با دین آشنا می‌كنیم اثر دنیایی آن قبل از ثواب اخروی‌اش است.

وی با ذكر عوامل دیگر آرامش از جمله اجرایی كردن دستورات دین، انفاق‌های زیبا داشتن، علم مفید و قناعت یادآور شد: حضرت زهرا (س) تمام عوامل آرامش در زندگی را باهم داشتند.


کد مطلب: 29975

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/29975/گفتمان-سبک-زندگی-فرهنگ-فاطمی-مکتب-نرجس-مشهد-برپا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir