جشن زائران و مجاوران حرم منور رضوي در ميلاد باقرالعلوم(ع)

ایرنا , 22 فروردين 1395 ساعت 12:41

همزمان با نخستين روز ماه رجب المرجب و خجسته ميلاد امام محمد باقر(ع) زائران و مجاوران آستان ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا(ع) در مشهد جشن گرفتند.


مشهد الرضا در شب و روز گذشته غرق سرور و شادماني بود و آستان ملائك پاسبان رضوي كانون برگزاري مراسم معنوي براي گراميداشت فرزند پيامبر اكرم(ص) شد.
زائران و مجاوران كه اغلب روزه دار بودند از گوشه و كنار شهر نماز نخستين شب و روز ماه رجب را در حرم مطهر رضوي اقامه كردند و به ميمنت ميلاد خجسته حضرت باقرالعلوم(ع) وقت را غنيمت شمرده و در جوار بارگاه امام رئوف حضور يافتند تا به ساحت آن امام همام اداي احترام كنند.
امروز حرم مطهر امام رضا(ع) غرق شادماني بود و بوي عطر و گلاب از هر صحن و سرا به مشام مي رسيد، خادمين حرم مطهر رضوي نيز در يكي از وروديهاي بارگاه از زائران پذيرايي كردند.
به رسم سنتي ديرين زائران و مجاوران در روز ميلاد امام محمد باقر(ع) با حضور در اماكن متبرك از معنويت حرم رضوي و برنامه ويژه ميلاد كسب فيض نمودند.
مراسم محوري جشن ميلاد امام باقر(ع) و آغاز رجب المرجب در رواق امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي برگزار شد و ذاكران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به مولودي خواني پرداختند.
سخنران ويژه اين مراسم نيز به تبيين ويژگيهاي ماه رجب پرداخت و گفت: ماههاي رجب، شعبان و رمضان سه ماه از فصل بهار بندگي و استجابت دعاست.
حجت الاسلام مرتضي حميدي افزود: در رجب المرجب رحمت خدا و آمرزش خدا مانندي آبشار مي ريزد و انسان را بطور كامل دربر مي گيرد.
وي در ادامه با اشاره به يكي احاديث امام محمد باقر(ع) گفت: همه اقشار مردم بايد با توجه به ظرفيت خود از دين درك داشته باشند و هر فردي بنا به شغل و منصبي كه دارد بايد فرق بين حلال و حرام را بر اساس احكام دين دريابد.
سخنران حرم مطهر رضوي بيان كرد: هر كس به اندازه ظرفيت وجودي مي تواند از دانشگاه علمي امام محمد باقر(ع) بهره مند شود ولي امروز با وجود گنجينه هاي ارزشمند علمي ائمه اطهار(ع) برخي گرفتار خوشي هاي زودگذر دنيا شده اند.
وي با اشاره به اينكه حضرت امام باقر(ع) شكافنده علوم بودند گفت: يكي از شيوه هاي نصرت اهل بيت(ع) اين است كه با تحصيل در حوزه هاي علميه شاگرد مكتب آن امام همام باشيم.


کد مطلب: 30004

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30004/جشن-زائران-مجاوران-حرم-منور-رضوي-ميلاد-باقرالعلوم-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir