حضور نشر خیمه در نمایشگاه کتاب با پنجاه کتاب در حوزه عاشورا پژوهی

خبرگزاری فارس , 14 ارديبهشت 1395 ساعت 15:01

محسن حسام مظاهری مدیر نشر خیمه گفت: در مجموع با 50 عنوان کتاب به نمایشگاه کتاب می‌آییم و احتمالا برای کتاب «فرهنگ سوگ شیعی» برنامه رونمایی خواهیم داشت.



محسن حسام مظاهری مدیر انتشارات خیمه درباره کتاب‌های جدیدی که این نشر به نمایشگاه کتاب می‌آورد، گفت: امسال چند کتاب جدید در نمایشگاه کتاب عرضه می کنیم که با توجه به موضوع فعالیت‌های انتشارات خیمه همه در حوزه مطالعات عاشورا است.

وی افزود: کتاب «شهید فاتح در آیینه اندیشه‌ها» کتاب جدیدی به قلم حجت الاسلام محمد صحتی سردرودی است که به تحلیل واقعه عاشورا می‌پردازد و نویسنده کوشیده است برای سؤالات و شبهاتی که در مورد قیام عاشورا مطرح است جوابی در خور بیاید.

حسام مظاهری اظهار داشت: کتاب دیگرمان یک روایت تصویری از مجالس روضه خوانی زنانه در تهران است که با عنوان «دهم ماه» منتشر شده است. این گزارش تصویری که موضوعی جدید و جالب دارد به کوشش سعید کیایی تهیه شده و نسرین مرشد زاده نیز بر این کتاب مقدمه‌ای نوشته است.

مدیر انتشارات خیمه همچنین از آماده شده دانش‌نامه «فرهنگ سوگ شیعی» خبر داد و گفت: این پروژه دانش نامه نویسی که نزدیک ۶ سال است من و ۴۳ نفر دیگر سرگرم تهیه و تدوین آن بودیم، آماده شده است و اولین ویراست آن برای اولین بار در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود.

وی افزود: این دانش نامه شامل ۲۳۷ مقاله می‌شود که در آنها به مجالس و آیین‌ها و افراد و کتاب‌ها و اشیاء و هر آنچه که مربوط به مراسم عزارادی می‌شود، پرداخته شده است.

حسام مظاهری که مدیر و سر ویراستار این پروژه است، اظهار داشت: «فرهنگ سوگ شیعی» یک پروژه‌ پژوهشی مستمر است که طبق برنامه قرار است در بازه‌های پنج‌ساله و در قالب ویراست‌های پیاپی، روزآمد و تکمیل شود. به‌جهت پویایی موضوع این دانشنامه، در هر ویراست علاوه بر افزودن مقالات جدید، مقالات ویراست‌های قبلی نیز درصورت نیاز بازنگری و ویرایش ‌خواهد شد.

مدیر انتشارات خیمه همچنین درباره تعداد کتاب‌های این نشر در نمایشگاه کتاب و برنامه‌های تدارک دیده شده این نشر گفت: در مجموع با ۵۰ عنوان کتاب به نمایشگاه کتاب می‌آییم و احتمالا برای کتاب «فرهنگ سوگ شیعی» برنامه رونمایی خواهیم داشت که البته زمان و جزییات این برنامه مشخص نشده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 30072

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30072/حضور-نشر-خیمه-نمایشگاه-کتاب-پنجاه-حوزه-عاشورا-پژوهی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir