کتاب رهبر انقلاب بحرین درباره امام حسین(ع) منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس , 25 خرداد 1395 ساعت 10:04

کتاب «بازخوانی خطبه های انقلابی امام حسین (ع)» نوشته استاد عبدالوهاب حسین ترجمه شد.



دفتر نشر معارف به زودی ترجمه کتاب «بازخوانی خطبه های انقلابی امام حسین (ع)» نوشته عبدالوهاب حسین (رهبر انقلاب بحرین) را منتشر می‌کند. این کتاب ترجمه «قرائه فی بیانات ثوره الامام الحسین (ع)» است که به همت دکتر حجت الله فسنقری و ام البنین قزلسفلو ترجمه شده است و در مرحله آماده سازی برای چاپ است.
در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:

«تبیین روش انقلابی امام حسین (ع) با استفاده از شناخت جوانب حرکتی و نتایج فکری، فقهی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی آن در بیانات آن حضرت؛ به این امید که روش انقلابی وی چراغ راه انقلابی‌های مومن باشد. هدف بحث حاضر پرداختن به بنیانهای علمی خطبه اسلامی انقلابی نیست.
قیام کربلا مختص به زمان، مکان و شخص معین و خاصی نیست، بلکه کربلا خلاصه بسیاری از قوانین نبرد حق و باطل و عصاره بسیاری از ارزش‌ها و اصولی است که اصلاحگر هر مکان و زمانی می‌باشد بنابراین هر زمینی کربلا و هر روز عاشورا است.
به همین دلیل ما نیز باید در درجه اول مظلومانی باشیم که با ظلم و ستم به نبرد بپردازیم و در درجه دوم دوستداران و پیروان فرمانده این انقلاب جاوید بوده و قیام و هدایتگری ایشان را سرلوحه و سرمشق خود قرار دهیم و باید درباره این انقلاب و جریانات آن بسیار بیاندیشیم تا عبرت‌ها، درس‌ها و قوانین کلی حاکم بر واقعیتهای حاکم بر آن را دریابیم.
یکی از بهترین راه‌های درک عبرت‌ها و درسهای آن، این است که بیانات خود فرمانده معصوم این انقلاب جاوید و سخنان شرکت کنندگان در این حماسه را قبل از وقوع این انقلاب و در حین آن، مورد بررسی قرار دهیم چرا که همین سخنان، بسیاری از حقایق، قوانین و فرامین کلی را روشن می‌سازد.»

**درباره نویسنده
عبدالوهاب حسین کیست؟ این انقلابی ۶۲ ساله، دارنده مدرک کارشناسی رشته فلسفه و جامعه‌شناسی از دانشگاه کویت است که به جرم «قانون‌شکنی»، «شرکت در توطئه تغییر نظام» و «برقراری تماس با گروه‌های خارجی» از سوی رژیم آل خلیفه به حبس ابد محکوم شده است.
«عبدالوهاب حسین» که در بین انقلابیون بحرینی عموماً با لفظ «استاد» و لقب «مُفجّر الثورة (آغازگر انقلاب)» خطاب می‌شود رهبر و مؤسس گروه انقلابی «تیار الوفاء الإسلامی» است. این گروه را شاید بتوان از حیث نظری و عملی نزدیک‌ترین گروه به مبانی اندیشگی انقلاب اسلامی ایران دانست. وی پیش‌تر همراه گروه «الوفاق» بود، ولی پس از مماشات نسبی این گروه با رژیم به‌ویژه در تحولات سال ۲۰۰۵ میلادی از این گروه جدا شد.

**انفجار انقلاب
وی نخستین کسی بود که در انقلاب ۱۴ فوریه بحرین از صبح زود در صف اول تظاهرکنندگان به میدان آمد؛ زیرا در واقع او بود که جوانان را به ایجاد تظاهرات برای اصلاحات تشویق کرده بود. استاد از چند روز قبل، در سخنرانی در جمع جوانان بحرینی گفته بود که ما اصلاحات را طلب خواهیم کرد، ولی اگر حکومت خون کسی را بریزد، تنها خواسته ما «اسقاط نظام» خواهد بود. وی در روزهای اول شروع انقلاب دستگیر شد. در سخنرانی که در روزهای اول انقلاب در جمع انقلابیون ایراد کرد به صراحت از تغییر نظام در بحرین سخن گفت و در برابر برخی صحبت‌ها در مورد اکتفا به سلطنت مشروطه اعلام کرد: «در اینجا دو سقف برای مطالبات مطرح شده است: سقف تغییر نظام و سقف سلطنت مشروطه. من معتقدم سقوط حکومت کاملاً امکان‌پذیر است و اگر از این خواسته کوتاه بیاییم سلطنت مشروطه هم عملاً غیرقابل تحقق می‌شود چرا که گفت‌وگو با حکومت برای اقامه نظام مشروطه چند روز یا چند هفته نخواهد بود و ماه‌ها به طول می‌انجامد و شور انقلابی از بین می‌رود که مذاکرات بدون این فضای انقلابی قطعاً شکست خورده است.»
درباره «عبدالوهاب حسین» نقل شده که در زندان یکی از مسئولان حکومتی با وی دیدار کرد و از وی درخواست کرد که از پادشاه و نخست‌وزیر عذرخواهی کند تا همانند اعترافات «آیات القرمزی» از وی تصویربرداری و منتشر شود که وی در پاسخ عنوان می‌کند: «... اما مسأله عذرخواهی محال است که انجام شود، بلکه آن کس که در حق ملت ستم کرده باید عذر بخواهد.»
***
دفتر نشر معارف درباره شناخت بحرین کتاب «انقلاب کرامت در بحرین» (مجموعه گفتارها و گفت‌وگوهای انقلابیون بحرینی و صاحب نظران) را به کوشش ایمان نوروزی منتشر کرده است و به زودی شش کتاب از مجموعه آثار آیت الله شیخ عیسی قاسم (رهبر شیعیان بحرین) را نیز ترجمه و منتشر می‌کند.


انتهای پیام/


کد مطلب: 30196

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30196/کتاب-رهبر-انقلاب-بحرین-درباره-امام-حسین-ع-منتشر-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir