كربلا بزرگترين و كارآمدترين دانشگاه براي بشريت است

خبرگزاری حج , 5 مرداد 1395 ساعت 13:12

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق در جمع دانشجويان با ذكر اينكه كربلا بزرگترين و كارآمدترين دانشگاه براي بشريت است، گفت: درس معرفت، بصيرت و ادب از جمله مهمترين درسها است كه به طور عميق و جدي در اين دانشگاه آموزش داده مي شود.



همايش «احلي من العسل» با حضور حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق، حجت الاسلام و المسلمين بهجتي، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در كربلاي و جمعي از دانشجويان زائر استان هاي كرمان و خراسان رضوي عصر روز گذشته در سالن اجتماعات بعثه رهبري برگزار شد.

حجت الاسلام نجفي روحاني در جمع دانشجويان گفت: قرآن كريم داراي درسهاي گوناگون اخلاقي، تربيتي، سياسي و اجتماعي است.

وي افزود: امام حسين (عليه السلام) واقعه عاشورا را به گونه اي مهندسي كرد كه همه افراد و سنين مختلف و جنسيتهاي گوناگون در سطوح مختلف مي توانند در آن تحصيل كنند.

وي درس حريت و آزادگي را مهمترين درس اين دانشگاه دانست و عنوان كرد: در اين دانشگاه درسهاي فردي و اجتماعي تدريس مي شود و افراد مي توانند در اماكن ديگر درسهاي كربلا را بخوانند و جهت امتحان و خودآزمايي به كربلا بيايند و خود را بر اساتيد اين دانشگاه عرضه و نمره قبولي كسب كنند.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: درس معرفت، بصيرت و ادب از جمله مهمترين درسها است كه به طور عميق و جدي در اين دانشگاه آموزش داده مي شود.

وي دانشگاهيان را دانشجويان بسيار ارزنده اي براي اين دانشگاه عنوان كرد و گفت: با ژرف نگري و تأمل و انديشه درسهاي اين دانشگاه را در اين سفر معنوي بياموزيد و آن را به دانشگاه هاي كشور منتقل كنيد تا افراد متعهد و متخصص در دانشگاه هاي كشور تربيت شوند.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به قسمتهاي تاريخي از واقعه كربلا بر روي عبرت هاي و درس هاي آن تأكيد كرد و گفت: هرچند همه افراد به نسبت تلاش، علاقه و سطح فكري خود بهره مي برند اما انديشمندان با بينش عميق و صحيح مي توانند بهره بيشتري ببرند و خود را از شاگردان ممتاز اين دانشگاه قرار دهند.

بنابراين گزارش در ادامه اين مراسم درسها و عبرتهاي عاشورا از زاويه يك فيلم به نمايش درآمد، در اين فيلم صحنه هاي جنگ تحميلي و ايثارگري هاي رزمندگان اسلام در وفاداري به امام(ره) و انقلاب به تصوير درآمد.

حجت الاسلام و المسلمين شيرمحمدي، مسئول فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به گوشه هايي از اين فيلم گفت: در جريان جنگ تحميلي از نوجوان تا پيرمرد ما به نداي امام(ره) لبيك گفتند و هرچه دشمن تلاش مي كرد با ايجاد موانع آنها را در جبهه ها زمين گير كند، اما چنين نشد زيرا آنها از هواي نفس خود عبور كرده بودند و عبور از اين موانع ديگر كار سختي نبود.

وي افزود: رزمندگان ما از امام حسين (عليه السلام) الگو گرفتند و مگر مي توان بدون اقتداء به حضرت اباعبدالله الحسين(عليه السلام) در زير هزاران گلوله خمپاره انسان در جبهه، نماز اول وقت به جاي آورد.

بنابراين گزارش در ادامه «مجيد هادي زاده»، از دانشجويان اين همايش در سخناني گفت: الان كه به كربلا آمده ام، ارزش اشك بر امام حسين (عليه السلام) را مي فهمم.

وي افزود: بين الحرمين و كربلا عشق خيلي از افراد است؛ در هيئت هاي مذهبي مي گفتيم خدايا ما را كربلايي كن و امروز به آرزوي خود رسيده ام.

اين دانشجو عنوان كرد: امسال از دانشگاه فارغ التحصيل شدم اما با ورود به كربلا و حرم امام حسين (عليه السلام) تازه در دانشگاه كربلا ثبت نام كرده ام.

در اين مراسم رحيمي، مداح بعثه مقام معظم رهبري به نوحه سرايي پرداخت و دانشجويان براي مصائب خاندان پيامبر (ص) اشك ريختند.

در پايان اين مراسم نيز دانشجويان هدايايي از بعثه مقام معظم رهبري دريافت كردند.


انتهای پیام/


کد مطلب: 30347

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30347/كربلا-بزرگترين-كارآمدترين-دانشگاه-براي-بشريت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir