پرده‌برداري از ضريح حرم طفلان مسلم بن عقيل

پایگاه اطلاع رسانی حج , 13 مهر 1387 ساعت 13:39

ضريح حرم طفلان مسلم بن عقيل كه در ايران ساخته شده، پس از گذراندن دو هفته براي انجام مراحل نصب آن پرده برداری شد.


به گزارش خيمه، اين دو ضريح هرکدام به طول 4 متر و عرض دو متر به دست براداران هنرمند پرورش از معروف‌ترين سازندگان ضریح مراقد عتبات عالیات در اصفهان ساخته شده که در آن بیش از هزار کیلو گرم طلا و نقره به ارزش پنج ميليارد تومان به کار رفته است.

ضريح مطهر طفلان مسلم با پنجره‌های فولادی و کتيبه‌های تزئين شده به آيات قران و اشعاری در مدح طفلان مسلم پس از چهار سال کار و تلاش طراحی و نصب شده است.

وقتی دو فرزند مسلم به نامهای محمد و ابراهیم‌ به کمک‌ «مشکور» زندانبان از زندان ابن زیاد گریختند،شب را به خانه زنی پناه آوردند.

شوهر اين زن، حارث بود و برای پيدا کردن دو کودک،بسیار تلاش کرده بود شب‌ که به خانه آمد و متوجه شد دو کودک فراری در خانه وی هستند صبح سر ان دو را جدا کرد و بدنشان ‌را به فرات انداخت و سرشان را پیش ابن زیاد برد تا جایزه بگیرد.

ابن‌زياد هم وقتی وضع را اين گونه ديد دستور داد گردن خود او را در همان محلی که طفلان مسلم را به شهادت رسانده بود جدا کنند.

حرم مطهر طفلان مسلم بن عقيل بعد از واقعه عاشورا برای زیارت علاقه مندان مکتب عاشورا ماندگار شد، به طوری که سالانه دهها هزار نفر از کشورهای مختلف و گوشه گوشه عراق برای زيارت به حرم طفلان مسلم مشرف می‌شوند.


کد مطلب: 3046

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/3046/پرده-برداري-ضريح-حرم-طفلان-مسلم-بن-عقيل

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir