تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۰۰
۱
۰
کد مطلب : ۳۰۵

كانون شاعران و مداحان اهل بيت در آذربايجان غربي تشکیل شد

كانون شاعران و مداحان اهل بيت در آذربايجان غربي تشکیل شد
به گزارش خیمه، معاون فرهنگي، آموزشي وپژوهشي اداره تبليغات اسلامي آذربايجان غربي از تشکیل كانون شعرا و مداحان اهل بيت (ع) در آذربايجان غربي خبر داد و افزود: اين كانون به منظور ساماندهي فعاليت‌هاي مداحان اهل بيت (ع) در استان تشكيل شده است.

وي ادامه داد: با تشكيل اين كانون يك هزار نفر مداح در اين استان داراي پرونده شده‌اند.

وي پوشش بيمه‌اي مداحان و شعراي اهل بيت را از اقدامات اين كانون خواند و گفت: پوشش بيمه‌اي ‪ ۳۰‬نفر از مداحان از اين ماه برقرار شده اقدام براي بيمه كردن ديگر مداحان نيز در دست انجام است.

وي، همچنين اجراي طرح ساماندهي هياتهاي مذهبي اعم از هياتها، كانون‌هاي فرهنگي و انجمن‌هاي اسلامي رااز ديگر فعاليتهاي امسال ذكر كرد و افزود: در آذربايجان غربي يكهزار و ‪ ۴۰۰‬هيات مذهبي، ‪ ۳۲‬كانون فرهنگي و هفت انجمن اسلامي وابسته به سازمان تبليغات اسلامي، داراي مجوز و كد شناسايي هستند.

حجت الاسلام كريمي گفت: پنج شوراي هيات‌هاي مذهبي نيز در سطح شهرستانهاي اروميه، خوي، نقده، شاهين دژ و تكاب راه‌اندازي شده است.

وي راه‌اندازي جنبش و نهضت سخنراني با عنوان گفتمان‌هاي سخنراني ديني را از ديگر اقدامات امسال اين نهاد اعلام كرد وادامه داد : گفتمانهاي ديني با موضوع‌هاي عفاف و حجاب، زن و خانواده، آسيبهاي اجتماعي ، شبهات فكري و اعتقادي، عرفان‌ها و نحله‌هاي انحرافي و مهارتهاي زندگي در سطح دانشگاهها، مدارس و محلات استان برگزار شده است.

وي تصريح كرد : تا پايان سال نيز ‪ ۱۰۳‬مورد گفتمان با شركت استادان كشوري برگزار مي‌شود.

وي، از راه‌اندازي ‪ ۱۰۰‬هسته فرهنگي جوان شامل ‪ ۵۰‬هسته فرهنگي جوان دختران و ‪ ۵۰‬هسته پسران خبر داد و اضافه كرد: اين هسته ها از ‪ ۲۰‬الي ‪۲۵‬ جوان تشكيل مي‌شوند و برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و مذهبي در اين هسته‌ها اجرا مي‌شود.

معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي آذربايجان غربي همچنين گفت: به منظور تربيت دانش‌آموزان در رشته‌هاي معارف اسلامي امسال دبيرستان علوم اسلامي ويژه خواهران در اروميه ايجاد شده است.

بنابرگزارش شبستان، وي با اشاره به نامگذاري امسال به نام اتحاد ملي و انسجام اسلامي يادآور شد: براي اين منظور طرح وفاق در مناطق اهل سنت استان در دست اجرا است و هشت مسجد نيز در قالب اين طرح حمايت مي‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

با سلام و ضمت عرض تسلیت بمناسبت ایام فاطمیه
بنده یکی از نوکران اهل بیت هستم که چند سالی می شود در شهرستان خوی مداحی می کنم و خودم هم دارا لیسانس معارف می باشم و در چند شرکت خصوصی مشغول حسابداری نیز هستم و تا کنون هم از مداحی به غیر از عشق و علاقه به چیز دیگری فکر نکرده و از کسی هم ادعایی نداشته و ندارم و آنچه مرا واداشت که این را بنویسم این بود که الحمدلله به یاری خداوند تقریبا سطح علمی مردم کم کم با لا رفته و نیاز شدید مردم به مداحانی هست که دارای بنیه علمی بالا و تحقیقی می باشد آیا وقت آن نرسیده که اول مداحان را در مورد تاریخ انبیا به سوال بگیریم و بعد آنها را روانه مجالس عزاداری نمائیم آیا دیگر کافی نیست که تحریفات تاریخ را ازبین ببریم و کسانی که مطالعه ای نسبت به ائمه معصومین ندارند و فقط چند تا کتاب مداحی را سرمشق خود قرار داده و آنها را به خورد جامعه می دهند از آنها خواهش کنیم که در مجالس لااقل فقط از مطالبی استفاده کنند که اساتید مداحی در اختیار آنها می گذارند به خدا اکثریت برای گریاندن مردم چنان حرفهایی می زنند که خودشان را در قیامت به گریه خواهند انداخت و ثمری جز شکستن دل ائمه معصومین نخواهند داشت به نظر من اگر امکان داشته باشد تعداد مداحان را فلان قدر نگوئید بیائید اول از آنها امتحان بگیرید بعد نامشان را مداح بگذارید بخدا هم برای خدشان خوب است هم برای جامعه مان در بیشتر موارد اگر با آنها یکی از اهل تسنن که بحث می کند (زیاد دیده ام ) در اول بحث می مانند و آبروی شیعه را می برند شاهدم آقا امام زمان (عج) باشد که اینها را از سر دلسوزی می گویم و به خاطر فردی و یا افرادی نمی گویم جوانانی را می شناسم که در ماه محرم به خاطر .... بالای تریبن می روند که او را ببینند و صدایش را تعریف کنند و بگویند که اهنگ فلانی را می خواند و ازش خوششان بیاید در حالیکه در مجالس عزاداری که در داخل حسینیه ها و مساجد اجرا می شود هیچ کدام از انها را نمی توان پیدا کرد در آخر ضمن تشکر شما عزیزان از مداحان محترم خواهشمند است که در مورد این موضوعات هم با روسای کانون و هیئتها بحث و بررسی کرده تا بیش از این لد اربابان خود را نسوزانیم بامید ظهور منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج)