برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) نشان دهنده جایگاه زن در اسلام است

ایرنا , 24 شهريور 1395 ساعت 15:49

آیت الله مکارم شیرازی برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) را نشان دهنده جایگاه زن و اهمیت آن در میان مسلمانان دانست و گفت: مخالفان اسلام، این گونه سم پاشی می کنند که اسلام دین مردانه است و برای زن اهمیتی قائل نیست؛ زمانی که چنین کنگره هایی درباره زنان بزرگ اسلام برگزار می شود، پاسخی به سخنان بی منطق و بیهوده است.



آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) را نشان دهنده جایگاه زن و اهمیت آن در میان مسلمانان دانست و گفت: مخالفان اسلام، این گونه سم پاشی می کنند که اسلام دین مردانه است و برای زن اهمیتی قائل نیست؛ زمانی که چنین کنگره هایی درباره زنان بزرگ اسلام برگزار می شود، پاسخی به سخنان بی منطق و بیهوده است.

این مرجع تقلید در دیدار جمعی از اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه(س) با وی افزود: بخشی از تاریخ اسلام در تاریکی قرار گرفته و یکی از خدماتی که کنگره ها می تواند داشته باشند، روشن کردن این نقاط تاریخ اسلام است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که بسیاری از جنبه های شخصیتی این بانوی گرامی اسلام برای مسلمانان ناشناخته است به طوری که بسیاری نام حضرت آمنه را نشنیده و یا تنها نسبت ایشان را با رسول اکرم(ص) می دانند، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این کنگره گامی ارزشمند برای معرفی این شخصیت بزرگ و مورد احترام در جهان اسلام برداشته شود.

وی به ضرورت توجه پیروان مکتب اهل بیت(ع) درباره شخصیت حضرت آمنه اشاره کرد و افزود: شایسته نیست در دیگر کشورها و در میان پیروان سایر مذاهب اسلامی درباره مادر حضرت رسول اکرم(ص) کارهایی انجام داده باشند، ولی ما آن گونه که باید دراین عرصه حضور پررنگ نداشته باشیم؛ ما در عرصه های زیادی از آنها جلو هستیم.

وی ادامه داد: اگر صفات برجسته حضرت آمنه(س) هم چون تقوا، پرهیزکاری و نورانیت را بیان کنیم، می توانیم درباره هجمه های فرهنگی که امروزه در فضای مجازی به صورت گسترده وجود دارد و به دنبال تخریب شخصیت زن هستند، بایستیم و الگویی درست در پیش روی افراد جامعه، به ویژه زنان قرار دهیم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که ممکن است در این عرصه منابع زیادی در پیش روی پژوهشگران نباشد، گفت: بهتر است ستاد کنگره حضرت آمنه، سرفصل های کافی و منابع موجود را به پژوهشگران معرفی کند تا ضمن غنی شدن آثار تولید شده، شرایط را برای استقبال هرچه بیشتر پژوهشگران فراهم نماید.

کنگره حضرت آمنه(س)، آذرماه سال آینده از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.


انتهای پیام /


کد مطلب: 30584

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30584/برگزاری-کنگره-حضرت-آمنه-س-نشان-دهنده-جایگاه-زن-اسلام

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir