ترویج قرآن در پیاده‌روی اربعین

ایکنا , 27 شهريور 1395 ساعت 17:50

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت ترویج قرآن در فضای پیاده‌روی اربعین، گفت: از آنجا که در این پیاده‌روی فضای خاصی حاکم است و همه زائران در حال حرکتند لذا باید بررسی کرد چطور می‌توان در آن فضا قرآن را نشر داد.


سردار حسین نجات، معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: انتظار می‌رود در اربعین امسال نیز ایرانیان با همان شور و شوقی که در اربعین سال گذشته داشتند، حضور یابند.

تابلوی ایرانیان در پیاده‌روی اربعین
وی بیان کرد: تابلوی ما ایرانیان در پیاده‌روی اربعین، حفظ کرامت و میزبانی مردم عراق، وحدت مسلمانان جهان و شعارمان هم مقاومت، استکبارستیزی، شناخت ظالمان و متحدشدن مردم مسلمان برای مقابله با ظلمی که امام حسین(ع)، منشأ و مبدا مبارزه با آن بوده است.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر افزایش معرفت نسبت به امام حسین(ع) ابراز کرد: باید اقداماتی برای توجیه زائران ایرانی انجام شود تا بتوانند در مسائل مختلف با زائران سایر کشورها ارتباط برقرار کنند.
وی با بیان اینکه بخشی از کار ما، در حوزه کارگروه تبلیغ است، مطرح کرد: سال گذشته حدود هزارنفر از طلاب و مدرسین حوزه‌ها را سازماندهی کرده و پس از آموزش، اعزام شدند و امسال با داشتن تجارب سال گذشته، این تعداد هم بیشتر خواهد شد.
سردار نجات با بیان اینکه امسال با تسلط بیشتر سعی می‌کنیم طلاب و روحانیانی که به زبان عربی و انگلیسی مسلط هستند را اعزام کنیم، اظهار کرد: البته کار اعزام روحانیان با حوزه است و ما در جبهه فرهنگی انقلاب، طلبه‌های داوطلب را شناسایی و سازماندهی می‌کنیم تا سفیران جمهوری اسلامی بین مردم باشند.
مسئول قرارگاه فرهنگی اربعین سپاه با بیان اینکه در اربعین سال گذشته، کارهای ابتکاری در حوزه قرآن انجام شد، عنوان کرد: از جمله این کارها می‌توان به اعزام قاریان، قرائت قرآن یک صفحه‌ای در موکب‌ها و ... اشاره کرد.

باید با کلام قرآن با مردم دنیا سخن بگوییم
وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم با کلام قرآن با مردم دنیا حرف بزنیم، افزود: امسال قصد داریم با تشکیل کارگروه قرآن، ابتکاراتی که می‌تواند فرهنگ و پیام اصلی امام حسین(ع) و ما مسلمانان را به جهانیان برساند و مرجع اتحاد ما باشد را به مرحله عمل درآوریم.
نجات با اشاره به اهمیت ترویج قرآن در فضای پیاده‌روی اربعین، گفت: از آنجا که در این پیاده‌روی فضای خاصی حاکم است و همه زائران در حال حرکتند؛ لذا باید بررسی کرد چطور می‌توان در آن فضا قرآن را نشر داد. این امر نیازمند ابتکار است لذا باید راهکارهای آن در کارگروه قرآن مشخص شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 30595

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30595/ترویج-قرآن-پیاده-روی-اربعین

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir