نماینده ولی فقیه در استان گلستان؛

برای خواندن اشعار نزدیک با هدف سیدالشهداء به خود زحمت دهید و هزینه کنید

خبرگزاری بسیج , 6 مهر 1395 ساعت 10:54

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی خطاب به مداحان و ذاکران گفت: کمی به خود زحمت داده و شعرها و نوحه‌های خوب که با هدف سیدالشهدا نزدیکی دارد بخوانید، حتی اگر شده در این راه باید خرج کنید.


آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در گردهمایی بزرگ طلایه داران عاشورایی که با حضور جمعی از مسئولین هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آگاهی، معرفت و بندگی خدا باید در عزاداری های ما دیده شود.

وی با بیان این سوال که عزاداری به چه منظور انجام می شود گفت: هدف از عزاداری آشنایی با روح عاشورا، کربلا و شخصیت امام حسین (ع) می باشد و به دلیل همین هدف هم بود که بنی امیه و بنی عباس با مزار این امام همام هم مشکل داشتند.
 
به گفته وی، ریشه همه قیام‌هایی که بعد از عاشورا اتفاق افتاد نیز به مزار سیدالشهدا بر می‌گشت و از آنجا با هدف ایشان آشنا و برای مبارزه با ظلم و جور پیمان می‌بستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه در اسلام خداوند تکالیف زیادی بر عهده ما قرار داده که همه این تکالیف فلسفه ای دارد، افزود: یکی از مسائلی که ائمه دستور داده‌اند، مجالس و ذکر احادیث آن‌ها است و هیئت های مذهبی برای این است که جلسه گذاشته شده و احادیث ائمه در آن‌ها گفته شود.

امام جمعه گرگان گفت: فلسفه عزاداری عاشورا و محرم باید برای مردم تبیین شده و به شکل فرهنگ در بیاید.
آیت الله نورمفیدی افزود: توحید اساس دین اسلام و همه ادیان توحیدی و امام حسین (ع) تجلی بی نظیر توحید در میدان کربلا است.

وی خطاب به مداحان و ذاکران گفت: کمی به خود زحمت داده و شعرها و نوحه‌های خوب که با هدف سیدالشهدا نزدیکی دارد بخوانید، حتی اگر شده در این راه باید خرج کنید.


انتهای پیام/


کد مطلب: 30662

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30662/خواندن-اشعار-نزدیک-هدف-سیدالشهداء-خود-زحمت-دهید-هزینه-کنید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir