حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

عظمت امام حسین (ع) دلیل رشد تشیع است

ایرنا , 14 مهر 1395 ساعت 15:45

استاد قرائتی با بیان اینکه آمار شیعیان در طول تاریخ بالا رفته است افزود : دلیل رشد تشیع عظمت امام حسین (ع) است.


حجت الاسلام محسن قرائتی سه شنبه شب به مناسبت دهه اول ماه محرم درجمع عزاداران حسینی در مصلای بزرگ کیش گفت : قرآن می فرماید نور خدا خاموش نمی شود و یکی از آیات و نشانه های آن همین واقعه کربلا است. 

وی اظهار کرد: امروز با وجود انواع ماهواره ها، سایت ها و فضاهای مجازی و موج قوی آنها؛ به جوانانی می رسیم که می فهمیم خداوند نگهدار آنها است. 
حجت الاسلام قرائتی با اشاره به آیات قرآن گفت: مومن عزیز و نفوذ ناپدیراست و بالاترین مومن در کربلا بود. 
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم بدانیم چه کسی دین دارد باید ببینیم کجا راضی و تسلیم خدا می شود و بالاترین رضایت در کربلا بود. 

وی ادامه داد: در کربلا بالاتر از تسلیم و رضا هم بود و حضرت قاسم (ع) فرمودند شهادت از عسل شیرین تر است و در تاریخ چنین چیزی نداریم و به همین دلیل ماندگار شد. 
رئیس ستاد اقامه نماز تاکید کرد: رضایت، تسلیم ، عشق و عزت در کربلا بود و این اتفاق استثنایی است. 
حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: در انقلاب امام راحل فرمودند خون بر شمشیر پیروز است و با همین سخن جوانان به میدان آمدند و درکربلا تمام کارها و کلمات مکتبی برای درس گرفتن است. 

وی با اشاره به اینکه باید کار خالص و برای خدا باشد تاکید کرد: گاهی برخی چیزها که ما فکرمی کنیم قبول نمی شود ،همانها در درگاه خداوند مورد تائید است. 
حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: عبادت و کار نباید با غرور باشد و باید مواظب بود که اعمالمان همانطور که گفته شده است، انجام شود. 
وی تصریح کرد: مسئله اخلاص بسیار مهم است و یکی از درسهای کربلا اخلاص و روح بزرگ است. 

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه از فواید جلسات امام حسین (ع) این است که ما با آیات و روایات آشنا می شویم گفت: در کنار جلسه های عزاداری امام حسین (ع) باید جلسه قرآن نیز برگزار شود تا طعم و لذت فراگیری و فهم آن را بچشیم. 
حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد ،امام صادق (ع)می فرمایند هر کلمه قرآن درس دارد و امام حسین (ع) نیز در کربلا و عاشورا بر اساس قرآن سخنرانی می کردند. 
 
انتهای پیام /
 


کد مطلب: 30741

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30741/عظمت-امام-حسین-ع-دلیل-رشد-تشیع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir