شیوه عزاداری معصومین در «سلوک ماتم»/ «شعر هیات» به قلم سنگری

خبرگزاری فارس , 18 مهر 1395 ساعت 8:44

محسن حسام‌مظاهری از انتشار کتاب‌های جدید نشر «خیمه» خبر داد و گفت: عناوین مختلفی برای ماه محرم آماده شد که «سلوک ماتم» پژوهشی در باب شیوه عزاداری معصومین(ع) یکی از عناوینی است که منتشر شده است.


محسن حسام مظاهری به تازه‌های نشر انتشارات «خیمه» اشاره کرد و گفت: کتاب‌هایی برای محرم آماده‌ کرده‌ایم که از دهه اول محرم روانه بازار کتاب شده است.

وی افزود: کتاب «سلوک ماتم» پژوهش مفصل حدیثی در بررسی شیوه‌های عزاداری ائمه معصومین(ع) است که سید مسعود عمرانی آن را تالیف کرده، همچنین 5 مجلس از مجموعه «این رستخیز عام» آماده شده که منتشر خواهد شد. «حضرت مسلم»، «دو طفلان مسلم»، «پسران ام‌البنین»، «بازار شام» و «شهادت حضرت رقیه(س)» عناوین این 5 مجلس است.

حسام مظاهری گفت: مجموعه یادداشت‌های دکتر محمدرضا سنگری تحت عنوان «شعر هیات» نیز توسط «خیمه» منتشر شده که در به ابعاد و تعریف این گونه  از شعر پرداخته شده است.
او اضافه کرد: کتاب «موسیقی و ستایشگری» که بحثی در ارتباط با مرثیه خوانی و موسیقی مذهبی و ... است نیز دیگر کتابی است که مهدی امین فروغی آن را تالیف کرده است.

حسام‌مظاهری در پایان گفت: از مجموعه «صاحب‌دلان» نیز کتاب شهید هاشمی‌نژاد که از منبری‌هایی معروف مشهد بوده به قلم سمیه حسینی آماده انتشار شده است.


انتهای پیام/


کد مطلب: 30762

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30762/شیوه-عزاداری-معصومین-سلوک-ماتم-شعر-هیات-قلم-سنگری

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir