هزینه برای مجالس اباعبدالله منافاتی با دستگیری از فقرا ندارد

رسا نیوز , 20 مهر 1395 ساعت 16:23

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه شعار آزادی بهترین راه شناخت قیام، شخصیت و جهت گیری‌های اباعبدالله الحسین(ع) است، گفت: ایشان منادی حریت و آزادی بود که هر انسانی آن را می‌پسندد و از آن تقلید می‌کند.


حجت الاسلام هادی مفتح کارشناس مسائل فرهنگی اظهار داشت: هزینه کردن برای تعظیم شعائر دینی همچون شعائر مربوط به قضیه کربلا و عاشورا نه تنها منافاتی با هزینه کردن برای کمک محرومین جامعه و مستمندان ندارد؛ بلکه اگر آماری گرفته شود بر رشد کمک به فقرا تأثیر بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: آن افرادی که بیشتر برای این گونه امور دینی هزینه می‌کنند بیشتر به فکر مستضعفین و فقرا هستند و برای دستگیری از مستمندان هزینه می‌کنند.
وی ادامه داد: این گونه نیست که کسی در این مراسم‌ها خرج نکند و به جای آن به فقرا کمک کند، کسی که دلبستگی به مال دنیا ندارد کسی که علاقه‌مند به اهل بیت(ع) و هزینه کردن برای اهل بیت(ع) است، بیشتر در زمینه فقرا، دستگیری و کمک می‌کند. 

حجت الاسلام مفتح اظهار داشت: هر چه این جلسات پرشکوه تر برگزار شود در واقع تصمیم گیری و عزم و اراده مردم برای کمک به محرومان هم در عمل نشان داده است که خیلی قوی‌تر خودش را نشان می‌دهد.
کارشناس مسائل فرهنگی عنوان کرد: وقتی می‌خواهیم با مردم جهان صحبت کنیم، نباید فکر کنیم ارزش‌ها و ضد ارزش‌هایی که برای ما در دین و مذهب مهم است، برای همه جهان مهم است، مثلاً خیلی برای ما مهم است که بگوییم یزیدی که به عنوان خلیفه رسول الله به خلافت رسید و بر این جایگاه تکیه زده بود، شراب خوار و سگ باز بود اما این را اگر برای مردم جهان مطرح کنیم چیز بدی تصور نمی‌کنند چون آن‌ها خیلی‌هایشان در خانه‌هایشان سگ دارند خیلی‌هایشان شراب خوار هستند؛ بنابراین شراب خور بودن و سگ باز بودن یزید نمی‌تواند یک مطلب خوبی باشد برای اینکه ما بتوانیم عظمت قیام ابا عبدالله(ع) را جا بیندازیم، در واقع در قیام اباعبدالله(ع) باید روی ارزش‌های انسانی بیشتر تاکید شود.

وی با بیان اینکه مطالبی که گفته می‌شود باید حتماً مستند به سخن خود اباعبدالله الحسین(ع) باشد، اظهار داشت: بهترین چیزی که به خوبی می‌تواند قیام حضرت، شخصیت حضرت و آن جهت گیری‌های ایشان را نشان ‌دهد، این کلام حضرت است که می فرمایند «إِنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دِینٌ وَ کُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَکُونُوا أَحْرَاراً فِی دُنْیَاکُم » این آزادگی شعار اباعبدالله(ع) بود، ایشان منادی حریت و آزادی بود این از آن نکاتی است که هر انسانی آن را می‌پسندد و از آن تقلید می‌کند.

حجت الاسلام مفتح با تأکید بر نمایش جلوه های انسانی و ارزشمند معارف اهل بیت(ع) به جهانیان، گفت: شیعیان باید زینت بخش معارف اهل بیت(ع) باشند نه اینکه مردم را از فرهنگ و معارف، عشق و علاقه به آن حضرت دور کنند.

این کارشناس مسائل فرهنگی اظهار داشت: باید عملکرد، سخن، موضع گیری و حرکات ما به گونه ای باشد که مردم دیگر را که مسلمان و شیعه نیستند و بیگانه از این معارف هستند جذب و به سمت این معارف بکشاند و آن‌ها عاشق و محب اهل بیت(ع) شوند.


انتهای پیام/


کد مطلب: 30799

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30799/هزینه-مجالس-اباعبدالله-منافاتی-دستگیری-فقرا-ندارد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir