لزوم مقابله هدفمند با بدعت‌ و انحراف در عزاداری‌ها توسط واعظان و مداحان

شبستان , 28 مهر 1395 ساعت 9:58

آیت‌الله مقتدایی: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های واعظان و مداحان در محرم و صفر، مقابله هدفمند با بدعت‌ها و انحرافات در نحوه عزاداری هاست و به صورت کلی مقابله با هر مطلبی که انسان را از حقیقت پیام نهضت عاشورا غافل می کند.


آیت‌الله مرتضی مقتدایی اظهار داشت: ماه محرم فرصت خوبی ست تا با بصیرت حسینی و توجه همزمان برای ارتقای شور و شعور عاشورایی، مردم را با حقایق جهان امروز به خصوص مسایل جهان اسلام آگاه کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: باید مسایل حماسی و عقلایی عاشورا به صورت سلیس در این ماه برای عموم بیان شود تا بهتر بتوان در مقابل دشمنان اسلام جبهه گیری کرد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های واعظان و مداحان در محرم و صفر، مقابله هدفمند با بدعت‌ها و انحرافات در نحوه عزاداری هاست و به صورت کلی مقابله با هر مطلبی که انسان را از حقیقت پیام نهضت عاشورا غافل می کند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان شیعه و اسلام ناب محمدی(ص) به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا هر روز بدعت جدیدی در مناسک عزاداری ماه این ماه ایجاد کنند، افزود: حوزه های علمیه قطب مقابله با توطئه های کثیف دشمنان هستند، نحوه مقابله با بدعت های دشمن را باید اساتید محترم حوزه به شاگردان خود، طلاب و فضلای حوزه یادآوری کنند، تا در دهه محرم یک نفر از روحانیون و طلاب در قم باقی نماند.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: محرم؛ ماه عزا و مصیبت اهل بیت(ع) است، اما همین ماه دارای دستاوردی عظیم است که از این رحمت و برکت می‌توان در مسیر اصلاح جامعه و هدایت مردم به سمت فضایل و دوری از رذایل انسانی استفاده کرد.
وی اظهار داشت: در کنار غم و مصیبت عظمایی که محرم همراه خود دارد، در آن درب‌های رحمت و فیض الهی به سوی امت گشوده می‌شود و به همین خاطر است که از اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان چراغ روشنایی بخش هدایت و کشتی نجات یاد شده است.
عضو خبرگان رهبری، گفت: قطعا کسانی که در این ماه توفیق نصیبشان می شود، می توانند بر کشتی نجات سیدالشهداء بنشینند و در انجام خودسازی خود مصمم باشند، این افراد بی شک از گناه و معصیت رهایی می یابند و پا در مسیر کمال می گذارند.


تبلیغ روحانیون در محرم سنت حسنه حوزه های علمیه است
آیت الله مقتدایی با تاکید بر اینکه تبلیغ از سنت های حسنه و نیکو حوزه های علمیه از گذشته تا امروز است، ابراز داشت: در گذشته نیز، درس های حوزه در برخی مناسبت ها تعطیل می شد و روحانیون از این فرصت استفاده می کردند و به اقصی نقاط کشور به تبلیغ احکام دین می پرداختند.
قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از فرصت ایام تبلیغی یک وظیفه عمومی برای همه افرادی است که در حوزه های علمیه به تحصیل اهتمام دارند.


انتهای پیام/


کد مطلب: 30840

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30840/لزوم-مقابله-هدفمند-بدعت-انحراف-عزاداری-ها-توسط-واعظان-مداحان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir