کنگره امام سجاد (ع)جایگاه خود را در داخل و خارج از کشور پیدا کرده است

ایرنا , 1 آبان 1395 ساعت 9:30

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به در پیش بودن ششمین کنگره امام سجاد(ع)گفت: این کنگره جایگاه خود را در داخل و حتی خارج از کشور پیدا کرده است.


آِیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس از کنگره بین اللملی امام سجاد(ع) به عنوان حلقه مفقوده شناخت معرفتی ائمه اطهارنام برد و اظهار داشت: با توجه به حکومت جمهوری اسلامی وظیفه ما نسبت به این ذخیره معنوی و دینی و ترویج سیره و اندیشه های او دوچندان است.

خطیب جمعه بندرعباس خاطرنشان ساخت: امسال نیز ششمین کنگره امام سجاد(ع) با شکوه تر از دوره های قبل با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی و نویسنده و شاعر غیر مسلمان لبنانی در بندرعباس برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان استقبال گسترده از این کنگره به ویژه از سوی محققان و نویسندگان غیر مسلمان از جمله جوزف الهاشم نشانه جایگاه جهانی اهل بیت(ع) در بین جامعه غیرمسلمان دانست.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه با اشاره برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر ایران و حتی دیگر کشورها ابراز داشت: برگزاری عزاداری به سبک و شیوه های مختلف نشات گرفته از فرهنگ ها و آداب و رسوم عزاداران است و هیچ اشکالی ندارد.

امام جمعه بندرعباس همچنین با ذکر آیاتی ازکلام الله مجید ( سوره اعراف و حشر) از کینه و نفرت به عنوان سرچشمه بسیاری از بیماریها نام برد و افزود: اگر قلبمان را از این دو تهی کنیم زندگی ما به معنای واقعی بهشتی می شود .

 
انتهای پیام /


کد مطلب: 30845

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30845/کنگره-امام-سجاد-ع-جایگاه-خود-داخل-خارج-کشور-پیدا-کرده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir