تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۹
۰
کد مطلب : ۳۰۸۷۷

بانوان زائر اربعین به صورت گروهی سفر کنند

لاله افتخاری، مسئول شورای راهبری بانوان کمیته فرهنگی - آموزشی ستاد اربعین به تشریح مهم‌ترین مشکلاتی پرداخت که ممکن است بانوان اعزامی به پیاده‌روی اربعین با آن مواجه شوند و اظهار کرد: مشکلات بانوان در پیاده‌روی اربعین شناسایی شده و بر اساس مشکلات موجود پیشنهادها و برنامه‌های خود را ارائه کرده‌ایم.

وی از جمله مشکلات موجود برای بانوان زائر پیاده‌روی اربعین را اختلاط محرم و نامحرم عنوان کرد و گفت: خانم‌هایی که به تنهایی، بدون محرم یا به صورت فردی سفر می‌کنند به دلیل عدم آشنایی با مسائل و مسیر ممکن است از وسایل نقلیه و اماکنی استفاده کنند که مورد تأیید یا اعتماد نیست؛ بانوان باید از این مسائل پرهیز کنند.

افتخاری کمبود امکانات بهداشتی و درمانی ویژه برای بانوان و اسکان بانوان را از جمله دیگر مشکلات دیگر در پیاده‌روی اربعین عنوان و اظهار کرد: اربعین و حضور گسترده بانوان در این مراسم ظرفیت و فرصت فرهنگی و آموزشی بزرگی است که در سال‌های گذشته از آن استفاده نشده و کارهای فرهنگی آموزشی در این مراسم صورت نمی‌گرفته است اما ما در سال جاری تلاش داریم در این خصوص برنامه‌ریزی و از این ظرفیت استفاده کنیم.

مسئول شورای راهبری بانوان کمیته فرهنگی - آموزشی ستاد اربعین با اشاره به اینکه برخی فکر می‌کردند که زیارت اربعین فقط به یک روز اربعین خلاصه می‌شود همین موجب می‌شد مشکلات زیاد و سختی‌های زیادی را متحمل شوند، (بر اساس فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی و برخی دیگر از مراجع عظام تقلید مدت زیارت اربعین ۱۰ روز و از ۱۰ تا ۲۰ صفر است) همچنین فعالیت‌های مرتبط با اربعین برای بانوان پراکنده بود، اظهار کرد: تلاش شد این مشکلات نیز مرتفع شود و برنامه‌ریزی کردیم که توضیح داده شود اربعین فقط در پیاده‌روی منحصر نمی‌‌شود و مهم درک فرهنگ اربعین است.

وی بر حضور جمعی بانوان در مراسم پیاد‌‌ه‌روی اربعین و پرهیز از حضور انفرادی آنها تأکید کرد و گفت: باید از یکسری از اقداماتی مثل استفاده از وسایل نامطمئن حمل و نقل و اسکان پرهیز شود. بانوان بهتر است بار زیادی همراه خود نبرند و از فرصت اربعین به عنوان نقطه عطفی در زندگیشان استفاده کنند.

افتخاری از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه برای دانش‌افزایی استادان حوزه و دانشگاه و بانوان صاحب‌نظر که به عنوان مبلغ به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند نیز خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر بانوی ایرانی در مراسم اربعین حضور داشتند و پیش‌بینی می‌شود در اربعین سال جاری تعداد بانوان حاضر بیشتر باشد بر همین اساس ۱۰۰ بانوی مبلغ به مراسم اربعین سال جاری اعزام خواهندشد.

انتهای پیام/
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما