امسال شاهد گسترده ترین مراسم اربعین خواهیم بود

ایرنا , 19 آبان 1395 ساعت 9:08

استاندار کربلا به مناسبت رسیدن اولین گروه های زایران اربعین حسینی به کربلای معلا با اشاره به این که اربعین امسال شاهد بزرگترین حضور زایران از داخل و خارج عراق خواهیم بود، تاکید کرد که برای استقبال و پذیرایی از خیل زوار ایرانی آماده هستیم.


استاندار کربلا به مناسبت رسیدن اولین گروه های زایران اربعین حسینی به کربلای معلا با اشاره به این که اربعین امسال شاهد بزرگترین حضور زایران از داخل و خارج عراق خواهیم بود، تاکید کرد که برای استقبال و پذیرایی از خیل زوار ایرانی آماده هستیم.

'عقیل عمران الطریحی' افزود: امسال پیش بینی می شود که جمعیت زایران اربعین حسینی از داخل و خارج عراق در مقایسه با سال های گذشته، بسیار گسترده تر باشد که سهم ایران در بین زوار خارجی بیشترین است.
وی تاکید کرد که تدابیر لازم برای استقبال و پذیرایی از خیل عظیم زائران اربعین حسینی در کربلا اتخاذ شده است.
وی اضافه کرد: استانداری و شورای استان کربلا با هماهنگی دستگاه های امنیتی از جمله فرماندهی عملیات فرات میانی و پلیس استان کربلا طی جلسات فشرده، طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی را نهایی کرده اند.

استاندار کربلا اضافه کرد که طرح امنیتی امسال انعطاف خواهد داشت و شهر به چند حلقه امنیتی تقسیم بندی شده که در این طرح، مسئله بازگشت سریع زایران پیاده به شهرهایشان مد نظر قرار گرفته است.
الطریحی افزود: براساس طرح امنیتی جدید، تمامی راه ها تا رسیدن موج زائران اربعین حسینی باز است تا زوار به سهولت مراسم زیارت و خروج از کربلا را انجام دهند.
وی اضافه کرد که براساس طرح امنیتی جدید، ده ها هزار نیروی امنیتی به کار گرفته شده و بالگردهای ارتش و نیروهای هوایی عراق به علاوه نیروهای پلیس و الحشد الشعبی و نیروهای داوطلب در این طرح ویژه شرکت می کنند.

به گفته وی، در طرح امنیتی امسال از دستگاه های ویژه کشف مواد منفجره استفاده شده و در پست های ایست و بازرسی از سگ های آموزش دیده استفاده می شود و علاوه بر همه اینها فعالیت های اطلاعاتی شدت یافته و نیروهای اطلاعاتی با لباس شخصی، در بین زایران حضور خواهند داشت.
استاندار کربلا از مقامات دولتی عراق که قصد انجام زیارت اربعین حسینی دارند، خواسته است که همانند عموم زایران، پای پیاده به زیارت اربعین بیایند و از همراه داشتن کاروان خودرویی در این زیارت خودداری کنند تا موجب آزار زایران نشوند.

عقیل الطریحی همچنین از عموم مردم خواسته است با دستگاه های امنیتی همکاری کرده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک آن را سریعا به نیروهای امنیتی ابلاغ کنند.
استاندار الطریحی تاکید کرد که پیش بینی می شود که زیارت اربعین امسال از نظر مشارکت زوار در داخل عراق و کشورهای عربی و خارجی به خصوص زوار ایرانی شاهد بزرگترین حضور زایران باشد.
وی در خصوص زوار ایرانی گفت که با طرف های ایرانی هماهنگی های خوبی برای استقبال و پذیرایی از زوار ایرانی صورت گرفته و در این راستا یک کمیته عالی وجود دارد و این کمیته به خوبی در حال حاضر کار خود را انجام می دهد.

براساس پیش بینی ها ، عدد شرکت کنندگان در اربعین امسال از مرز 20 میلیون خواهد گذشت و انتظار می رود در طول روزهای آینده زیارت اربعین حسینی به اوج خود برسد.
 
 
انتهای پیام /


کد مطلب: 30972

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30972/امسال-شاهد-گسترده-ترین-مراسم-اربعین-خواهیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir