تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
۰
کد مطلب : ۳۰۹۸۵

زیارت اربعین توطئه دشمنی بین ایران و عراق را خنثی کرد

زیارت اربعین توطئه دشمنی بین ایران و عراق را خنثی کرد
حجت الاسلام علی کورانی، از علمای جبل عامل لبنان، زیارت اربعین را از مهم‌ترین پدیده‌های امروز جهان دانست و گفت: جا دارد پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های بزرگ دنیا این پدیده عظیم را مورد بحث و بررسی قرار دهند و بدون شک امروز این زیارت زیر ذره بین اندیشکده‌های دنیا قرار گرفته است. برخلاف پدیده های دیگر دنیا هر ساله به زائران اربعین افزوده می‌شود و امام حسین (ع) به نوعی فرامرزی شده و توجه طوایف و ادیان مختلف را به خود جلب کرده است.
وی افزود: همانگونه که در روایت ائمه اطهار هم مشاهده می‌شود زیارت امام حسین (ع) باید به بستری برای ظهور امام زمان (عج) تبدیل شود.
این عالم لبنانی زیارت اربعینی را دارای ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: این زیارت برای شیعیان یک افتخار است و می‌توان آن را به الگویی فاخر برای تقویت وحدت اسلامی تبدیل کرد. به این عنوان که مسلمانان باید بر پایه حب اهل بیت علیهم السلام متحد شوند. ما این الگو را به جهان اسلام عرضه می‌کنیم تا آنها هم به جمع ما بیایند و این زیارت اسلامی را به جا بیاورند.

سوءاستفاده سیاسی از زیارت اربعین محال است
حجت الاسلام کورانی با تاکید براینکه نباید به زیارت اربعین به دید پروژه ای سیاسی نگاه کرد، گفت: ما در این زیارت یک جنبش عظیم مردمی را مشاهده می‌کنیم که خود به خود شکل گرفته و راه خود را پیدا می‌کند. طی این‌سال‌ها تلاش شد که برخی مسائل حزبی و سیاسی را در زیارت اربعین مطرح شود ولی همه این تلاش‌ها نافرجام بود. زیارت اربعین دارای یک ماهیت کاملا مستقل است که در واقع تبلور ماهیت اسلامی ـ شیعی است.
این عالم لبنانی با اشاره به توجه هنرمندان و فیلم‌سازان دنیا به این واقعه عظیم، گفت: برای نمونه یک کارگردان آمریکایی که جزائری الاصل است یک مستند بسیار مهم و جالب درباره زیارت اربعین ساخت. این کارگردان که به لطف همین زیارت هدایت یافت امسال با پای پیاده به زیارت کربلای معلا رفته است. این ها نمونه های عینی از تاثیر این زیارت است.

شباهت امام حسین و عیسی مسیح برای غربی‌ها جذاب است
وی بحران خلاء معنویت که امروز غربی‌ها به آن دچار شده اند اشاره و تصریح کرد: ما باید با تکیه بر زیارت اربعین بین امام حسین (ع) و حضرت عیسی مسیح ارتباط برقرار کنیم. مفاهیم مشترکی که این امام و پیامبر عظیم الشان به آن ایمان داشتند باید تبیین شود. به راحتی می‌توان جامعه غربی را به ارزش‌های عیسی مسیح و حضرت مریم مرتبط کرد و تشابه این پیامبر به امام حسین (ع) از اهمیت بالایی برخوردار است که می‌توان بر روری آن متمرکز شد.
حجت الاسلام کورانی افزود: عراق، سرزمین حضرت ابراهیم، پدر ادیان است که ادیان مسیحیت و اسلام را به همدیگر پیوند می‌دهد.

زیارت اربعین توطئه دشمنی بین ایران و عراق را خنثی کرد
او همچنین با تاکید براینکه از تاثیرات دیگر زیارت اربعین می‌توان به نزدیک تر شدن دو ملت ایران و عراق اشاره کرد، گفت: دشمنان جهان اسلام همه تلاش خود را به کار گرفتند تا بین این دو ملت کینه به وجود بیاورند و هشت سال جنگ بین عراق و ایران دقیقا در همین راستا ایجا شده بود اما می‌بینیم الطاف اباعبدالله الحسین (ع) همه این توطئه ها را خنثی کرد.
این عالم لبنانی به احتمال باز شدن کامل مرزهای عراق بر روی زائران امام حسین (ع) در سال‌های آینده اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: زیارت اربعین یک حرکت الهی است که همه مسلمانان در آن مشارکت می‌کنند و در آینده خواهیم دید که مسلمانان سایر مناطق هم به دولت‌های خود فشارمی‌آورند تا راحت تر بتوانند در زیارت اربعین مشارکت کنند.

حکام عرب از حضور مردم در زیارت اربعین میترسند
حجت الاسلام کورانی کارشکنی رژیم‌های عربی در ممناعت از مشارکت شهروندانشان در زیارت اربعین را نشانگر هراس آنها از اینگونه پدیده‌ها دانست و افزود: این رژیم‌ها تربیت یافته یهودی‌ها هستند و در اصل آنها را برپایه دشمنی با ایران تربیت کردند. آنها هر جریان شیعی را یک حرکت ایرانی می‌پندارند و تصور می‌کنند که زیارت اربعین یک راهپیمایی ایرانی است لذا از حضور شهروندانشان در آن ممانعت می‌کنند. البته همه این ها نشان‌دهند عقب‌افتادگی ذهنی حاکمان حاشیه خلیج فارس است.

وی در پایان تاکید کرد:زیارت اربعین یک همایش بزرگ در برابر گروه‌های تکفیری است و خط و نشانی برای این جریان‌های جنایتکار است. همه اینها درحالی صورت می‌پذیرد که مردم با وجود تهدیدهای تروریستی همچنان نشان می‌دهند به آرمان‌های الهی باور دارند و در این راستا حاضرند از جان و مال خود بگذرند.


انتهای پیام/
 
مرجع : رسا نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما