عظمت اباعبدالله الحسین(ع) در ارث بردن از حضرت آدم(ع)، پنج پیامبر الوالعزم(ع) و حضرت امیرمومنان علی(ع) است

رسا نیوز , 24 آبان 1395 ساعت 13:06

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان: عظمت ظرفیت و کنجایش اباعبدالله الحسین(ع) در ارث بردن از حضرت آدم(ع)، 5 پیامبر الوالعزم و حضرت امیرمومنان علی(ع) در زیارت وارث ذکر می‌شود.


حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شامگاه یکشنبه در مراسم عزای حسینی که به مناسبت دهه دوم صفر در حسینیه قاسم بن الحسن(ع) تهران برگزار شد، اظهار داشت: زیارت وارث، زیارت ویژه امام حسین(ع) است که متن آن از سوی معصوم تدوین شده و محتوای آن سرشار از حقایق، لطایف و عقاید است.

وی در ادامه گفت: عظمت ظرفیت و کنجایش اباعبدالله الحسین(ع) در ارث بردن از حضرت آدم(ع)، 5 پیامبر الوالعزم و حضرت امیرمومنان علی(ع) در زیارت وارث ذکر می‌شود.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به ظرفیت وجودی دیگر انسانها، عنوان کرد: حضرت حق همه ظرفیتها را کامل و به صورت مختلف خلق کرده است و این اختلاف به سبب نقص نیست زیرا خداوند هیچ بنده‌ای را ناقص خلق نکرده است و علل برخی از نقوص در انسانها به سبب دخالت خود آنها و عاملش زمینی است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند تک‌تک انسانها را نکو و احسن آفریده است، بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ما انسان را در نیکوترین وضع اعتدال آفریدیم و در آیه دیگر می‌فرماید: ما خلقت همه مخلوقات را نیکو قرار دادیم؛ هیچ نقصی از خداوند صادر نمی‌شود ایجاد و بروز نقص از غیر کامل متصور اما از خداوند متعال که کمال مطلق است هرگز امکان ندارد.
این دانشمند فرزانه درباره اینکه ظرفیت انسانها باید متناسب با کنجایش درونی خودشان مقایسه شود، گفت: مقایسه ظرفیت انسانها با یکدیگر امری باطل و ابتر است، برای مثال حضرت زهرا(س) با حضرت مریم(س) نمی‌شود مقایسه کرد درحالی که هر دو کامل و محبوب الهی هستند.

این مفسر قرآن کریم ابراز کرد: حمکت الهی بر این امر استوار است که هرگز خداوند به کسی تکلیف مالایطاق نمی‌دهد و بیش از ظرفیت انسانها از آنان انتظار ندارد به همین سبب اسلام را دین آسان بیان می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره اینکه آیا انسان‌ها می‌توانند ارزش انسانهای ارزشمند را به ارث ببرند، اظهار داشت: زمانی که امام حسین(ع) کمالات 7 انسان را به ارث می‌برد نشان می‌دهد که انسانها می‌توانند کمالات دیگر انسانها را به ارث ببرند.

وی با بیان اینکه قرآن فضل کبیر خداوند به بندگان است و نباید انسان از آن غافل شود ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ما قرآن مجید را به عنوان عنصری که بندگان ما به ارث ببرند عطا کردیم؛ اگر کسی این ارزشها را به ارث نبرد در قیامت جوابی برای تهی بودنش از کمالات نخواهد داشت و اینان زیان کاران دنیا و آخرت هستند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 30994

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30994/عظمت-اباعبدالله-الحسین-ع-ارث-بردن-حضرت-آدم-پنج-پیامبر-الوالعزم-امیرمومنان-علی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir