پیاده روی اربعین را نوعی ورزش ندانیم بلکه اربعین یک سیر معنوی است

شفقنا , 25 آبان 1395 ساعت 8:33

آیت الله هادوی تهرانی گفت: یادمان نرود که در هرحال ما طلبه هستیم و خود را نباید از یاد ببریم بنابراین این پیاده روی را نوعی ورزش ندانیم بلکه اربعین یک سیر معنوی است.


استاد حوزه علمیه قم گفت: یادمان نرود که در هرحال ما طلبه هستیم و خود را نباید از یاد ببریم بنابراین این پیاده روی را نوعی ورزش ندانیم بلکه اربعین یک سیر معنوی است.

آیت الله هادوی تهرانی در جلسه تفسیر سوره مومنون اظهار داشت: همواره حق و باطل، جریان غالب برای بشر بوده و این طبیعت بشری اقتضای چنین خصلتی دارد بنابراین کسی بتواند از این طبیعت بریده شده و به سوی فطرت حرکت کند، چنین فردی باارزش و جزو اقلیت عاقل است.

او افزود: در فرهنگ الهی کمیت اهمیت ثانوی دارد و آنچه که مهم می نماید، کیفیت است. خداوند این خلقت را که آفریده، اگر تنها یک پیامبر آفریده می شد به این همه جمعیت نادان می ارزید.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ارزش رسول اکرم این است که به اختیار به ماسوی الله می رسد، چون ایمان امری اختیاری است بنابراین تکرار داستان نوح دارای این نکته است که کسی که از جانب خداوند برای هدایت انسانها می شده انجام بشود، شده است این دیگر شما هستید که به اختیار خود ایمان بیاورید البته همه این داستانها که در قرآن آمده است برای عبرت گرفتن ما انسانهاست.

او با بیان اینکه انسان در دامن کفر بیفتد عجیب نیست، گفت: انسان برای انجام کاری یکسری مقدمات را نیاز می بیند و خیلی اوقات در تامین مقدمات آن گیر می افتد و آن را انجام نمی دهد در مسیر خداوند هم همین است، انسان زمانی یک کاری انجام می دهد بدون مقدمات آن و لذا چه بسا افرادی که شروع به اقدام کردند و وقتی در مسیر افتاد خداوند مقدمات آن را فراهم می کند.

هادوی تهرانی عنوان کرد: انسان باید همواره نگران ایمان خود بوده و سعی کند ایمان خود را تقویت کند و لذا تجربه یکی از عوامل این تقویت است یعنی هرکس به اندازه ظرفیت خود به میدان بیاید و آنجا دست قدرت الهی را ببیند البته کسی که وارد این وادی می شود،باید بداند که شیطان هم فعال می شود که مهمترین آن شبهات است.

او اربعین را فرصتی برای تبلیغ و تقویت ایمان دانست و بیان کرد: یادمان نرود که در هرحال ما طلبه هستیم و خود را نباید از یاد ببریم بنابراین این پیاده روی را نوعی ورزش ندانیم بلکه اربعین یک سیر معنوی است که در پرتو آن می توان به مقاماتی معنوی دست یافت.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: باید سعی کنیم از این فرصتها استفاده کنیم و از خداوند بخواهیم که به ما توفیق و امکان بهره گیری از این فرصتها را بدهد.


انتهای پیام/


کد مطلب: 30997

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30997/پیاده-روی-اربعین-نوعی-ورزش-ندانیم-بلکه-یک-سیر-معنوی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir