پیاده روی اربعین اعتماد به نفس و هویت گرایی در شیعیان را افزایش می دهد

شفقنا , 25 آبان 1395 ساعت 10:05

استاد حوزه علمیه قم راهپیمایی اربعین را قوت قلبی برای مسلمانان و اعتماد به نفس برای شیعه دانست و گفت: شیعیان با زیارت اربعین احساس هویت می کنند ضمن اینکه از نظر اجتماعی هم کار پسندیده ای است.


استاد حوزه علمیه قم راهپیمایی اربعین را قوت قلبی برای مسلمانان و اعتماد به نفس برای شیعه دانست و گفت: شیعیان با زیارت اربعین احساس هویت می کنند ضمن اینکه از نظر اجتماعی هم کار پسندیده ای است.
به گزارش شفقنا، استاد احمد عابدی در درس خود با اشاره به درپیش بودن اربعین حسینی اظهار داشت: پیاده روی اربعین به کربلا سیره علمای شیعه در طول تاریخ بوده است و معمولا علمای نجف روزهای پنجشنبه این پیاده روی را داشتند یعنی روز چهارشنبه که درس تمام می شد، پیاده حرکت می کردند و شب جمعه به کربلا برای تشرّف به زیارت امام حسین(ع) می رسیدند یعنی این متعارف بوده است.

او افزود: غیر از این در روایات هم داریم رفتن زیارت امام حسین با پای پیاده هم هست اگر هیچ یک از اینها نبود فعلا شعار شیعه است و بهرحال ما شیعیان هم کم نیستیم؛ درست است که شیعه در عالم اسلام یک مذهب و فرقه است اما غربی ها و شرقی ها اینطور نگاه می کنند که شیعه اقلیت و سنی ها اکثریت هستند.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: آقایی در آمریکا که خیلی هم متدیّن نیست می نویسد که پسرم را مجبور کردم که راهپیمایی اربعین را برود و هدفم هم این بود که بفهمد ما هم کم نیستیم و جمعیت زیادی هستیم؛ مسلمان شیعه در آمریکا سه چهارنفر مسلمان و شیعه می بیند و بقیه هم بی دین و یهودی و مسیحی هستند اما وقتی اینجا می آید می بیند که بزرگترین راهپیمایی و تظاهرات تمامی ادیان برای شیعه است.

او راهپیمایی اربعین را قوت قلبی برای مسلمانان و اعتماد به نفس برای شیعه دانست و افزود: شیعیان با زیارت اربعین احساس هویت می کنند و اگر هیچ دلیل شرعی هم نداشته باشیم، از نظر اجتماعی بسیار بسیار کار پسندیده و خوبی است و ترغیب به این کار هم خوب است انجام شود.


انتهای پیام/


کد مطلب: 30998

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/30998/پیاده-روی-اربعین-اعتماد-نفس-هویت-گرایی-شیعیان-افزایش-می-دهد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir