زیارت امام حسین(ع) باید در انسان اثر فکری بگذارد/ اربعین یک شعار دینی است

ایرنا , 28 آبان 1395 ساعت 13:57

امام جمعه موقت تهران گفت: اربعین سیدالشهدا(ع) یک شعار دینی است و زیارت امام حسین شعار ارزشمند و بالاست.


آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های نخست نماز جمعه این هفته تهران افزود: توجه به این نکته مهم است که زیارت امام حسین(ع) در انسان اثر اخلاقی و فکری بگذارد و انسان را تائب و از گذشته ها توبه کند و راه سالم و درست را سیر کند.

وی اضافه کرد: نکته ای است که باید از همه این زیارت ها در برابر امام حسین(ع)، امیرالمومنین(ع) و ائمه خدا حضور اخلاقی و معرفتی پیدا کنیم؛ آن وقت است که برای ما خیلی ارزشمند است.
امامی کاشانی گفت: اربعین سیدالشهدا(ع) یک شعار دینی است. این مطلب را شیخ طوسی در تهذیب تصریح کرده است و همچنین شیخ مفید و بعض دیگر مانند علامه حلی که گفته اند همانطوری که جهر به بسم الله الرحمن الرحیم یعنی در نماز بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم حتی در نمازهای ظهر و عصر، این شعار شیعه است. 

وی گفت: همانطوری که بسم الله شعار شیعه است شیخ طوسی می فرماید زیارت امام حسین مثل متواتر است که شعار شیعه است. 
امامی کاشانی افزود: اربعین و چهلم یک واژه و لغتی است که در بسیاری از موارد از احادیث به مناسبت ها آمده است؛ مثل حفظ و نوشتن 40 حدیث، دعا در 40 روز، دعای فرج در 40 روز و ادامه دادن به یک امر خالص در چهل روز که از پیامبر اکرم(ص) است 'اگر کسی 40روز اعمال خالصانه انجام دهد چشمه های معرفت و حکمت بر او گشوده می شود و او می تواند رازهای عالم و دردها را بفهمد و درمان ها را درک کند.
وی افزود: البته هر چه اخلاص بیشتر و معرفت زیادتر باشد شهود عالم بیشتر است و از جمله اربعین، اربعین سیدالشهدا است که بعد از شهادت امام حسین(ع) آسمان بر حسین گریست و قطرات خون بر زمین می ریخت. 

امام جمعه موقت تهران با بر شماری نعمت های الهی در طول زندگی انسان ها، گفت: خداوند نعمت عقل و نعمت های بی شمار دیگری را اعطا کرده که نمی توان به حساب آورد. 
حجت الاسلام و المسلیمن امامی کاشانی به جایگاه سن 40 سالگی در انسان اشاره کرد و افزود: از سن 40 سالگی باید از توجه انسان به عالم طبیعت کاسته شود. 
وی یادآور شد: وقتی انسان از سن 40 سالگی، شیرینی نعمت های الهی را احساس کند، از توجهش به عالم طبیعت کاسته می شود. 
امام جمعه موقت تهران افزود: وقتی که انسان به سن 40 سالگی می رسد باید قرائت قرآن، خواندن نماز، پاکدامنی، انفاق و سایر فضایل انسانی برایش شیرین و جذاب شود. 

حجت الاسلام و المسلمین امامی کاشانی با بیان این که در پیشگاه خداوند باید از ارتکاب به گناه و عیوب، احساس شرمندگی کرد، ادامه داد: فحاشی کردن، زدن حرف های زشت و ارتکاب گناه، از نظر نظام خلقت عیب است و انسانی که به سن 40 سالگی می رسد باید از آنها شرم کند. 
وی گفت: در سن 40 سالگی باید از نعمت هایی که خدا به ما، پدر، مادر و فرزندمان اعطا کرده است، شکر کنیم. 
امام جمعه موقت تهران با بیان این که سن 40 سالگی، سن کمال است، گفت: باید به سن 40 سالگی توجه کرد و به آن عظمت داد. 

حجت الاسلام و المسلمین امامی کاشانی به فرارسیدن اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و افزود: مراسم اربعین حسینی یک شعار دینی است و ائمه معصومین نیز به زیارت ابا عبدالله حسین (ع) می رفتند. 
وی اضافه کرد: توجه به این نکته ضروری است که زیارت امام حسین (ع) باید در انسان اثر فکری بگذارد و باعث توبه و قرار گرفتن انسان در راه درست شود. 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در زیارت اربعین باید حضور معرفتی داشت، گفت: خوشا به حال میلیون ها نفری که از ایران و کشورهای مختلف به کربلا رفته اند تا عرض سلام و ادب کنند. 
 
انتهای پیام /


کد مطلب: 31012

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31012/زیارت-امام-حسین-ع-باید-انسان-اثر-فکری-بگذارد-اربعین-یک-شعار-دینی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir