حرارت اربعین تا محرم سال آینده عشق امام حسین(ع) را در دلها شعله ور نگه می دارد

ایرنا , 30 آبان 1395 ساعت 14:25

کارشناس تاریخ اسلام در جمع عاشقان ولایت در دارالولایه سیستان گفت: حرارت اربعین عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت را تا محرم سال آینده شعله ور نگه می دارد.


محمدحسین رجبی دوانی روز یکشنبه در اجتماع بزرگ اربعین حسینی در زابل با تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت شهید خبرنگار مدافع حرم محسن خزایی افزود: برای وجود پیامبر اسلام (ص)، امام علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و سایر ائمه اطهار، مراسم اربعین برگزار نمی شود در حالی که برای وجود با فضیلت امام حسین(ع) اربعین داریم.

وی اظهار داشت: ثواب زیارت امام حسین(ع) با هیچ زیارتی قابل مقایسه نیست و با وجود اینکه زیارت اباعبدالله الحسین(ع) مستحب است نباید به سبب شرایط نامساعد و نا امنی زیارت آن حضرت تعطیل شود.

کارشناس تاریخ اسلام افزود: بقای نام پیامبر(ص) و دین اسلام مرهون و مدیون امام حسین(ع) است و تمام عالم اسلام و از هر فرقه ای که پیامبر اسلام را قبول دارند باید در مقابل امام حسین(ع) سرتعظیم فرود آورند.
وی با اشاره به قیام عاشورا گفت: اگر امام حسین(ع) بر ضد دستگاه جبار و فاسد یزید قیام نمی کرد امروز نامی از اسلام و پیغمبر(ص) باقی نمی ماند.
رجبی دوانی ادامه داد: به واسطه ایثار امام حسین(ع) و شهادت عزیزانش که در راه خدا تقدیم کرد خداوند امامت را در نسل امام حسین(ع) قرار داد.
وی تاکید کرد: بر اساس فرموده امام حسن عسکری(ع) نشانه های مومن پنج چیز است که یکی از آنها زیارت اربعین است.

مردم مومن و عزادار شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان امروز با حضور در میدان امام حسین(ع) این شهرستان با وجود سرمای هوا و وزش باد همراه با گرد و خاک با سرعت 90 کیلومتر به عزاداری پرداختند.


انتهای پیام/


کد مطلب: 31020

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31020/حرارت-اربعین-محرم-سال-آینده-عشق-امام-حسین-ع-دلها-شعله-ور-نگه-می

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir