سليم مؤذن زاده اردبيلي مداح شهير اهل بيت(ع) دارفاني را وداع گفت

روزنامه اطلاعات , 3 آذر 1395 ساعت 11:26

صداي خوب در خانواده وي موروثي بود و «شيخ فرج اردبيلي» پدر بزرگ، «شيخ کريم» پدر استاد سليم و تمام برادرانش به نام‌هاي شادروانان نعيم، رحيم و داوود موذن زاده اردبيلي از صداي بسيار خوب برخوردار بودند که همه آنها از اين نعمت الهي در راه ترويج مکتب اهل بيت (ع) به خصوص مناقب و مصائب چهارده معصوم(ع) و عزاداري‌هاي محرم بهره جسته اند.


سليم موذن زاده مداح نامدار اردبيلي صبح ديروز در سن 80 سالگي دار فاني را وداع گفت.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل با بيان اين خبر، علت درگذشت مداح اهل بيت(ع) را بيماري قلبي اعلام كرد. ‏ ناصر اسحاقي ضمن تسليت به خانواده آن مرحوم، افزود: اردبيل يکي از مفاخر مذهبي و حسيني خود را از دست داد.

رئيس شوراي شهر اردبيل گفت: پيکر مرحوم سليم موذن زاده اردبيلي مداح پرآوازه اهل بيت (ع) عصرامروز در اردبيل تشييع و تدفين مي‌شود. ذکي الله خوشبخت افزود:پيکر آن مرحوم ساعت 15 امروزاز مقابل مصلاي اردبيل به طرف آرامستان بهشت فاطميه تشييع و تدفين مي‌شود.


وي اظهار داشت: پيکر آن مرحوم مغفور در قطعه شهدا و در کنار قبور مرحومين آيت الله مروج نماينده سابق ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل و حجت الاسلام استاد جعفري به خاک سپرده خواهد شد.

خوشبخت اضافه کرد: مراسم شام غريبان مرحوم موذن زاده اردبيلي نيز بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم اردبيل برگزار خواهد شد. فردا پنجشنبه هم در استان اردبيل عزاي عمومي اعلام شده است. ‏


‏* پيام امام جمعه و استاندار اردبيل ‏

آيت الله سيد حسن عاملي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل و مجيد خدابخش استاندار اين استان در پيام مشترکي درگذشت مداح گرانقدرعالم تشيع، استاد سليم موذن زاده اردبيلي را به مردم ايران، اهالي حسيني استان اردبيل و خانواده‌هاي داغدار وي تسليت گفتند.

در اين پيام آمده است:'اطلاع حاصل شد بزرگ مداح عالم تشيع، استاد سليم موذن زاده اردبيلي، پس از سال‌ها خدمت پر افتخار در آستان حضرات ائمه اطهار ( ع ) به ويژه سيد شهيدان و رهبر آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسين ( ع ) دعوت حق را لبيک گفته و به سراي باقي شتافته است.

بي گمان مردم شريف و علي الخصوص عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت، تلاش‌هاي ارزنده، خدمات متعدد و شيدايي اين فرزند خلف دارالارشاد اردبيل را هرگز فراموش نخواهند کرد.

اينجانبان فقدان ايشان را به مردم بزرگ ايران، اهالي حسيني استان اردبيل و خانواده‌هاي داغدار تسليت عرض مي‌نماييم و از درگاه قادر متعال براي عزيز نوگذشته رحمت بي کران و علو درجات و براي بازماندگان اجر و صبر جميل مسالت مي‌کنيم.

سليم موذن زاده اردبيلي در سال 1315 خورشيدي در محله تازه شهر اردبيل چشم به جهان گشود. صداي خوب در خانواده وي موروثي بود و «شيخ فرج اردبيلي» پدر بزرگ، «شيخ کريم» پدر استاد سليم و تمام برادرانش به نام‌هاي شادروانان نعيم، رحيم و داوود موذن زاده اردبيلي از صداي بسيار خوب برخوردار بودند که همه آنها از اين نعمت الهي در راه ترويج مکتب اهل بيت (ع) به خصوص مناقب و مصائب چهارده معصوم(ع) و عزاداري‌هاي محرم بهره جسته اند.

مرحوم سليم موذن زاده اردبيلي بيش از 60 سال از عمر خويش را صرف اجراي برنامه‌هاي نوحه خواني و مداحي کرد.توانايي بي وصف در اجراي برنامه‌هاي گوناگون مداحي، نوحه خواني، مولود خواني، اذان و قرائت قرآن مجيد از دوران نوجواني وي را در رديف يکي از مطرح‌ترين افراد در اين رشته‌ها قرار داده است.

آن مرحوم به طور متوسط روزانه 5 ساعت از عمر خود را صرف مداحي کرده و بيش از 2500 عنوان نوار کاست مربوط به برنامه‌هاي او از زمان پيدايش ضبط صوت تاکنون به زبان‌هاي عربي، فارسي و آذري موجود است.‏


‏* تسليت وزير ارشاد ‏

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي، درگذشت سليم موذن زاده اردبيلي، ذاکر اهل بيت (ع) و چهره ماندگار هنر کشور را تسليت گفت.‏

سيدرضا صالحي اميري در اين پيام درگذشت استاد گرانقدر، ذاکر خوش الحان و چهره ماندگار هنر، مرحوم حاج سليم موذن زاده اردبيلي را به هموطنان و عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) تسليت گفت.‏

براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌ وي در اين پيام مي‌افزايد: بي شک نام و ياد آن عزيز که در ذکر مناقب اهل بيت (ع) جلال و شکوهي ديگر به اين حوزه بخشيد، در سپهر فرهنگ ديني اين مرز و بوم جاودان خواهد ماند.‏

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 31040

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31040/سليم-مؤذن-زاده-اردبيلي-مداح-شهير-اهل-بيت-ع-دارفاني-وداع-گفت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir