افرادی که قبلا اعزام شده‌اند می‌توانند دوباره ثبت‌نام کنند؛

ثبت نام عتبات دانشگاهیان از امروز آغاز شد

خبرگزاری صدا و سیما , 21 آذر 1395 ساعت 15:44

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت نام دوره شانزدهم عتبات دانشگاهیان از امروز آغاز و تا اول دی ادامه دارد.


حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در نشست خبری ویژه ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان افزود: اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان متاهل، دانشجویان دختر مجرد و پسران دانشجوی مجرد می توانند از امروز در دوره شانزدهم سفر معنوی عتبات دانشگاهی از طریق سایت www.iabbayk.ir ثبت نام کنند.
 
وی ادامه داد: پس از اتمام زمان ثبت نام قرعه کشی صورت می گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در مورد مجوز خروج پسران مجرد گفت: با انعقاد تفاهم نامه ای که با اداره گذرنامه منعقد می شود مجوز خروج از کشور پسران مجرد دانشجو را دریافت می کنیم. 
 
وی افزود: دانشجویانی که از طریق زمینی اعزام می شوند می توانند وام یک میلیون تومانی و دانشجویانی که از طریق هوایی اعزام می شوند وام یک میلیون و 500 هزار تومانی دریافت کنند. 
 
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: امسال برای نخستین بار زوج  هایی که متقاضی اعزام به این سفر معنوی هستند به طوری استثنایی و خارج از قرعه کشی اعزام می شوند. 
 
وی به طرح جدید زیارت نیابتی نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح هر فردی که اعزام می شود می تواند برای 30 نفر از کسانی که ثبت نام کردند ولی اسم آن ها در قرعه کشی در نیامد زیارت نیابتی انجام دهد. 
 
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ادامه به برنامه های فرهنگی این سفر معنوی اشاره کرد و گفت: برنامه های فرهنگی قبل از اعزام، حین اعزام و بعد از اعزام برای دانشگاهیان در نظر گرفته شده است و کتاب هایی در مورد سبک زندگی فاطمی در هتل ها قرار داده شد. 
 
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی به تغییر هتل‌ها در نجف و کربلا اشاره کرد و افزود: با همکاری سازمان حج و زیارت هتل دانشگاهیان در کربلا و نجف تغییر کرد.
 
وی در مورد اعزام دانشگاهیان به سامرا گفت: تا زمانی که امنیت عراق اجازه ندهد ما هم اعزام نمی کنیم، بنابراین دانشگاهیان یک شب در کاظمین، 3 شب در کربلا و 3 شب در نجف هستند. 
 
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: افرادی که در دوره قبل اعزام شدند می توانند در دوره جدید هم اعزام شوند.

 
اعزام 442 کاروان دانشگاهی به عتبات عالیات در دوره گذشته
 
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: در دوره قبلی اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات 97 هزار نفر ثبت‌نام کردند و پیش‌بینی ما 313 کاروان بود که با درخواست مکرر دانشگاهیان تعداد کاروان‌ها به 442 افزایش یافت.
 
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی افزود: در دوره قبلی 17 هزار و 680 هزار نفر اعزام شدند که از این تعداد 359 کاروان متاهل، 47 کاروان دختران مجرد، 26 کاروان پسر مجرد و 10 کاروان اساتید دانشگاهی بود. 
 
وی گفت: در دوره قبلی 315 کاروان به صورت هوایی و 127 کاروان به صورت زمینی بود و برنامه های فرهنگی ویژه برای دانشگاهیان در نجف و کربلا در نظر گرفته شد. 
 
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: در دوره قبلی 2 هزار و 800 مجوز خروج کشور برای پسران دانشجو صادر شد. 
 
وی گفت: در دوره قبلی 11 هزار بسته فرهنگی از طریق بانک ملت در اختیار اساتید و 18 هزار چادر و لباس در اختیار دانشگاهیان قرار گرفت.
 
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: در دوره قبل 8 هزار نفر نیز وام دریافت کردند.


انتهای پیام/


کد مطلب: 31120

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31120/ثبت-نام-عتبات-دانشگاهیان-امروز-آغاز

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir