نقش روحانیون، هیأت‌های مذهبی و جامعه مداحان در محرومیت‌زدایی

شبستان , 24 آذر 1395 ساعت 10:09

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: استفاده از ظرفیت روحانیون، هیأت‌های مذهبی، جامعه مداحان و مجامع مرتبط در حوزه محرومیت‌زدایی تاثيرگذار است.


حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در نشست مشترک با مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های اثربخش کمیته امداد در زمینه محرومیت‌زدایی اظهار کرد: ارائه خدمات مطلوب به مددجویان در سایه ارتباطات خوب و تعامل هدفمند امداد استان با سایر سازمان‌ها اثربخش خواهد بود.
 
وی با اشاره به اهداف امام راحل از تاسیس کمیته امداد افزود: تحقق این اهداف و آرمان‌ها با روحیه جهادگرانه، فعالیت بسیجی‌وار همکاران امداد و رویکرد مدیریتی محقق می‌شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی همه باید دغدغه داشته و هم‌افزایی لازم وجود داشته باشد، چرا که تجربه نشان می‌دهد، همکاری و همراهی همگانی در امور مختلف منجر به موفقیت شده است.
 
صفی‌یاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت شبکه‌های تبلیغی منسجم در تبلیغ و ترویج کمک به محرومان گفت: استفاده از ظرفیت روحانیون، هیأت‌های مذهبی، جامعه مداحان و مجامع مرتبط در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند بسیار اثر بخش است.
 
وی به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین کمیته امداد و تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد و افزود: در این تفاهم‌نامه با یک حرکت منسجم و همسو، اثربخشی دو نهاد با تکیه بر همراهی مردم و نیکوکاران در حوزه فقرزدایی و خودکفایی خانواده‌ها گام‌های مثبتی برداشته خواهد شد.
 
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته امداد در محرومیت‌زدایی اضافه کرد: سالانه ۱۰ درصد از مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.
 
هدایت صفری با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی، بهداشتی و درمانی، معیشتی، تحصیلی و ... در حمایت از مددجویان این نهاد تصریح کرد: این خدمات بر اساس نیازهای جامعه هدف به آنها ارائه می‌شود.
 
گفتنی است، تفاهم‌نامه مشترک بین کمیته امداد و تبلیغات اسلامی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت مشترک و ایجاد وحدت رویه در کار در سطح  استان و شهرستان‌ها به مدت دو سال منعقد شد.
 
در این تفاهم‌نامه به تقویت ابعاد فرهنگی و ایمانی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و توسعه و ترویج فرهنگ انفاق و احسان و نیکوکاری به ویژه زکات با استفاده از ظرفیت مساجد، روحانیون و هیأت‌های مذهبی تاکید شده است.


انتهای پیام/

 


کد مطلب: 31127

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31127/نقش-روحانیون-هیأت-های-مذهبی-جامعه-مداحان-محرومیت-زدایی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir