جلد دوم کتاب «سفر عشق، زیارت پیاده» منتشر شد

خبرگزاری فارس , 19 دی 1395 ساعت 11:47

جلد دوم کتاب «سفر عشق، زیارت پیاده» نوشته محسن موسوی گرمارودی توسط نشر شاملو منتشر شد.


جلد دوم کتاب «سفر عشق، زیارت پیاده» نوشته محسن موسوی گرمارودی توسط نشر شاملو منتشر شد. این کتاب پس از مقدمه در 12 فصل نوشته شده است.
زیارت پیاده و معصومان، احادیث زیارت پیاده، زیارت پیاده نقطه مشترک ادیان و ملل، سیره بزرگان، معانی مختلف پیاده و پابرهنه بودن، نمونه‌هایی از زیارت پیاده در تاریخ، باید پیاده به سمت معصومان رفت، زیارت پیاده و نذر، احکام پیاده و پابرهنه بودن، زیارت پیاده در ادب پارسی، زیارت پیاده حاکمان در تاریخ و شرط ولایت عنوان فصل‌های این کتاب است.

این کتاب ادامه‌ جلد اول کتاب «سفر عشق/ زیارت پیاده» است که در سال 1393 به چاپ رسید. در این کتاب سعی شده تا با جمع آوری نکات تاریخی و روایی زندگی معصومان، بزرگان، اقوام و ادیان مختلف، نشان داده شود که زیارت پیاده متعلق به امروز، این قرن و یا حتی اسلام یا دین خاصی نیست.
در جلد نخست این کتاب روایاتی نقل شده است که نشان می‌دهد زیارت پیاده، تاریخی به درازای عمر بشریت دارد یعنی از حضرت آدم ابوالبشر آغاز شده و انبیاء بعدی ادامه دهنده این راه بوده‌اند. 
و همینطور روایات و گزارش‌های تاریخی نشان می‌دهند که انبیاء و حتی چهارده معصوم، با آنکه مرکب به همراه داشتند، پیاده به حج  یا مکان‌های مقدس برای زیارت مشرف می‌شده‌اند.

بنابراین زیارت پیاده توسلی بوده است که همه‌ی اقوام و ملل در طول تاریخ از آن بهره‌مند بوده‌اند.

نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب نوشته است:
امیدواریم به مرور زمان و با پیگیری و جمع آوری روایات و گزارش‌های تاریخی در این کتاب‌ها، بتوانیم مجموعه‌ای را فراهم کنیم که در واقع اسناد زیارت پیاده است تا بدانیم که چرا پیاده به زیارت معصومان می‌رویم؟ چرا در حالی که امروزه انواع وسایل نقلیه وجود دارد، هنوز هم زیارت پیاده از جایگاه والایی برخوردار است؟
چرا هر ساله بیست میلیون زائر پیاده به کربلا و قریب به میلیون زائر پیاده به مشهد مقدس مشرف می‌شوند؟ 
در این کتاب فقط به دلایل و اسناد تاریخی این امر پرداخته‌ایم و این که زائران پیاده از این توسل چه به دست می‌آورند را باید در فرصتی دیگر و کتابی دیگر بدان پرداخت که فرموده‌اند:
به تمام ملک عالم ندهم برهنه پایی»
جلد دوم کتاب «سفر عشق؛ زیارت پیاده» در 328 صفحه با قیمت 12هزار تومان توسط انتشارات شاملو منتشر شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 31223

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31223/جلد-دوم-کتاب-سفر-عشق-زیارت-پیاده-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir