مداحان برای مقابله با تفکرات انحرافی برنامه ریزی کنند

رسا نیوز , 20 بهمن 1395 ساعت 9:23

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و متولیان مجالس دینی بایستی برنامه ریزی لازم برای مقابله با تفکرات انحرافی داشته باشند.


حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای هیأت‌های مذهبی استان با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: آثار و برکات نهضت حسینی امام راحل به قدری دشمنان را به واهمه انداخته که راهی جز مقابله با این انقلاب ندارند.

وی با بیان این‌که دشمنان از هر راه ممکن برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران وارد میدان شده است، خاطرنشان کرد: توطئه امروز دشمنان فرقه‌تراشی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان است، چنانکه طی سالیان گذشته شاهد حمایت مادی و معنوی غرب از تشیع لندنی و اسلام آمریکایی در منطقه بوده‌ایم.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که خطر نفوذ تفکرات داعشی و تکفیری جهان اسلام را تهدید می کند، تصریح کرد: طی بررسی‌هایی که به عمل آمده است؛ خطر نفوذ تشیع لندنی و فرقه های انحرافی در هیأت‌های مذهبی وجود دارد، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و متولیان مجالس دینی بایستی برنامه ریزی لازم برای مقابله با تفکرات انحرافی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه ساماندهی هیأت‌های مذهبی را از وظایف شورای هیأت‌های مذهبی استان دانست و تصریح کرد: باید شورای حل اختلاف این مجموعه نیز شکل گیرد، از سوی دیگر سازمان تبلیغات اسلامی در سامانه‌ای ویژه مداحان فعال در استان را شناسایی و شناسه لازم برای هر یک ثبت شده است.

وی افزود: فعالیت‌های مداحان و هیأت‌های مذهبی باید رصد شود و با عده قلیلی که هنجارشکن هستند و به صورت فصلی وارد صحنه شده و آسیب جدی به ساحت جمعیت عظیم مداحان شایسته و فاخر وارد می کنند و باعث خدشه دار شدن چهره مداحی می شوند برخورد مناسب رفتارشان صورت گیرد.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که باید در تربیت مداحان نوجوان و جوان به جز شور، شعور حسینی را نیز آموزش دهیم، افزود: ارتباط صمیمی، همدلی و همراهی باعث حل بسیاری از معضلات می‌شود و باید این ارتباط مستمر بین اداره کل و مداحان و اعضای کانون مداحان استان برقرار شود.
وی شاگردپروری را لازمه فعالیت مداحان دانست و تصریح کرد: یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و تشیع؛ ارتقای سطح معرفتی مردم و تاثیرگذاری در عرصه دینی است، چراکه اگر دل‌ها از محبت اهل بیت(ع) لبریز شود، جایی برای تصاحب بیگانگان و انحراف باقی نمی‌ماند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تبیین و تشریح آثار و برکات انقلاب اسلامی در هیأت‌های عزاداری شد و اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز کشور مدیون شهدا و رشادت های معمارکبیر انقلاب و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری است، بدون شک راه نجات از مشکلات؛ تبعیت از ولایت فقیه است.


انتهای پیام/


کد مطلب: 31336

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31336/مداحان-مقابله-تفکرات-انحرافی-برنامه-ریزی-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir