معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی:

94 هزار هیأت مذهبی در سطح کشور فعالیت می کنند

رسا نیوز , 20 بهمن 1395 ساعت 14:23

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی به فعالیت 94 هزار هیأت مذهبی در سطح کشور اشاره داشت و گفت: هیئات مذهبی و تشکل‌ های دینی نقش بسزایی را در جهت مقابله با خرافات ایفا کرده ‌اند.


حجت الاسلام علی دارابی معاون امور مجلس و استان‌ های سازمان تبلیغات اسلامی در آیین معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در سالن طوبی بندرعباس با اشاره به فعالیت های تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور گفت: این نهاد دینی با بهره گیری از شبکه عظیم تبلیغی اعم از روحانیان مستقر در روستاهای محروم کشور، اقدامات و برنامه‌ های مختلفی را در حوزه فرهنگی و دینی اجرا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان تبليغات اسلامی افزود: این نهاد از جمله نهادهايي است كه از سوی امام خمینی(ره) با هدف تعيين و ترويج شاخص‌های اعتقادی و اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستين و تبلور حيات معنوی تاسیس شده است.
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به تناسب سياست‌ های كلی نظام اسلامی و به اقتضای نيازمندي‌ های مطرح در سطح جامعه فعالیت می کند.
حجت الاسلام دارابی تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی مفتخر است که با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم مردمی در جهت شکل‌دهی گفتمان انقلاب اسلامی و اندیشه‌ های امام خمینی(ره) تلاش می کند.

وی اضافه کرد: اقدامات فاخر و خوبی از سوی روحانیان مستقر در روستاهای محروم کشور انجام شده که نشان می دهد این قشر تاثیرگذار به خوبی توانسته اند در زمینه ارائه مشاوره دینی و خدمات فرهنگی و عمرانی ورود کنند.
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: بیش از 100 هزار مبلغه در کشور که اغلب دانش آموخته ‌های حوزه‌ های علمیه و دانشکده علوم و معارف اسلامی هستند در جهت تبیین و تبلیغ دین و آموزه‌ های دینی فعالیت می‌ کنند.

حجت الاسلام دارابی با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی به خوبی توانسته اند در زمینه کاهش آسیب ‌های اجتماعی موثر واقع شوند گفت: 94 هزار هیأت مذهبی در سطح کشور فعالند که نقش بسزایی در جهت مقابله با خرافات ایفا کرده ‌اند.
وی همچنین گفت: 20 درصد از فارغ التحصیلان دبیرستان‌ های علوم و معارف اسلامی صدرا وارد حوزه‌ های علمیه و بقیه نیز در دانشگاه‌ های برتر کشور به امر تحصیل مشغول می‌ شوند.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی در پایان ابراز داشت: جمعیت بانوان فرهیخته، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و همچنین کانون‌های فرهنگی تبلیغی که با کمترین امکانات بیشترین خدمات را ارائه می‌دهند به عنوان دیگر ظرفیت ‌های سازمان تبلیغات اسلامی بشمار می روند.



انتهای پیام/


کد مطلب: 31342

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31342/94-هزار-هیأت-مذهبی-سطح-کشور-فعالیت-می-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir