۹۰ درصد هتل‌های عراق سیستم اعلام و اطفای حریق ندارد

ایکنا , 30 بهمن 1395 ساعت 12:59

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه هتل‌های عراقی تحت اجاره سازمان حج و زیارت از نظر ایمنی بررسی می‌شوند، گفت: ۹۰ درصد هتل‌های عراق سیستم اعلام و اطفای حریق ندارد.


محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سؤال که سازمان حج و زیارت چه اقداماتی در جهت نظارت بر ایمنی هتل‌های زائران ایرانی در  عتبات عالیات انجام می‌دهد؟ گفت: گروه مهندسان سازمان حج و زیارت قبل از اجاره هتل‌ها برای زائران ایرانی بر اساس اصول فنی مهندسان ساختمان، برق و آسانسور و ... هتل‌ها را بررسی و نتیجه را به سازمان حج و زیارت اعلام می‌کنند که آیا هتل مدنظر از امکانات امنیتی مناسب برخوردار است یا خیر.

نظافتی تصریح کرد: امکانات برخی از هتل‌های عراق از جمله سیم کشی برق آنها قدیمی است و وقتی زیر فشار قرار می‌گیرند به ویژه در زمستان ممکن است اختلالی به آنها وجود آمده و آتش‌سوزی رخ دهد و یا زائری مسائل ایمنی را رعایت نکند و موجب آتش‌سوزی شوند.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته شاهد بروز دو آتش‌سوزی در هتل‌های کربلا بوده‌‌ایم، گفت: هیچ یک از هتل‌هایی که دچار آتش‌سوزی شدند از هتل‌هایی نبودند که توسط سازمان حج و زیارت اجاره شده باشند بلکه جزو هتل‌هایی بودند که سازمان حج و زیارت آنها را کنار گذاشته و از آنها خدمات نمی‌گرفت؛ البته ممکن است هتل‌هایی که تحت اجاره سازمان حج و زیارت هستند هم آتش‌ بگیرند همانطور که ممکن است هر هتلی در هر کشوری دچار آتش‌سوزی شود مهم این است که ما تمهیدات لازم را از قبل انجام داده باشیم چون به هر حال آنجا کشور ما نیست و به اندازه ظرفیتی که ایرانی‌ها به عراق مشرف می‌شوند هم ظرفیت هتلی وجود ندارد به ویژه در شهر نجف. لذا مجبور هستیم بهترین امکان موجود را استفاده کنیم.

نظافتی با تأکید بر اینکه بارها با مسئولان عراقی در خصوص این مسئله مکاتبه صورت گرفته است، گفت: تمام کپسول‌های آتش‌نشانی هتل‌های زیر پوشش سازمان حج و زیارت را بررسی کرده‌ و شارژ کرده‌ایم اما هنوز در بیش از ۹۰ درصد هتل‌های عراق سیستم اعلام حریق و سیستم خاموش‌کن اتوماتیک وجود ندارد پس با یک مضیقه بزرگ روبه‌رو هستیم اما تمام تلاشمان را می‌کنیم که روزبه روز وضعیت بهتر شود.

وی در پایان گفت: هتل‌های جدیدی که اکنون در عراق ساخته شده و یا در حال ساخت هستند، دارای امکانات خوبی هستند اما این هتل‌ها تنها پنج درصد هتل‌های موجود این کشور را تشکیل می‌دهند.



انتهای پیام/


کد مطلب: 31402

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31402/۹۰-درصد-هتل-های-عراق-سیستم-اعلام-اطفای-حریق-ندارد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir