امام جمعه قزوین:

مداحان و فعالان هیئت‌های مذهبی باید مبلغ رسالت‌ های الهی باشند

ایرنا , 2 اسفند 1395 ساعت 13:04

امام جمعه قزوین گفت: مداحان و فعالان هیات های مذهبی بار ابلاغ رسالت ‌های دینی را بر دوش دارند و باید مبلغ رسالت‌ های الهی نیز باشند.


حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با اعضای شورای هیات های مذهبی و کانون مداحان سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، افزود:اگر حضور نیروهای متعهد در حوزه‌ های شعر، تئاتر و مداحی کم رنگ باشد، مرزهای ما با تهاجم فرهنگی شکسته شده و زیر گام‌ های اجانب قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر در مسئولیت‌ هایی که بر عهده داریم هوشیار و آماده مقابله با دشمن باشیم، هیچ هجمه و نفوذ فرهنگی در جامعه رخ نخواهد داد و جوانان نیز از آسیب‌ های این حوزه در امان می‌ مانند.

به گفته وی، همه باید آبروی خود را به خداوند متعال بسپاریم و به دنبال انجام رسالت های الهی خویش باشیم چرا که اگر کوتاهی در برابر ابلاغ این وظیفه داشته باشیم در قیامت دستمان خالی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: همه مسئولان با امکاناتی که در اختیار دارند باید در راستای اقامه دین تلاش کنند و هر کسی که در این مسیر مقدس کوتاهی کند، روز قیامت باید پاسخگو باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید با در دست داشتن امکانات، شعائر الهی و دینی را در مکان زندگی خود پیاده کرده تا خروجی عملکرد ما در ظاهر، باطن و اخلاق مردم دیده شود،یادآور شد: در فضایی که شیطان در حال هجمه به تفکرات دینی و ایمانی جامعه است،باید با تمسک به شعائر دینی به مقابله با آن بپردازیم تا به انزوا کشیده نشویم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: برای اینکه همه مسائل و مشکلات ما سر و سامان پیدا کند باید ابتدا شاکله ما تصحیح شود و هیچ چیز به جز ولایت نمی‌تواند این مهم را درست کند زیرا ولایت ستون نماز، زکات و حج است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد:حادثه غدیرخم به ما اثبات می‌ کند که موضوع ولایت تا پایان جهان استمرار دارد و آثار ماجرای آن در دوران غیبت امام زمان (عج) در قالب ولی ‌فقیه تبلور می‌یابد تا جایی که امروز رهبر معظم انقلاب در جایگاه یک رهبر جهانی امیدبخش مستضعفان عالم هستند.

وی اضافه کرد: وجود ولایت فقیه از آثار غدیرخم است و توجه به این جایگاه مهم باید در همه حوزه‌ها دیده شود تا باور قطعی آن در مردم ایجاد شود.

امام جمعه قزوین، قرآن‌ مداری را از مسائل مهم در جامعه اسلامی دانست و افزود: نباید اهل قرآن هر کدام یک جزیره جدا برای خود باشند زیرا آمیختگی بین عترت، قرآن و فضاهای دینی و هم‌افزایی بین آنها یک ضرورت به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: سیره، سنت و گنجینه معارف اهل بیت (ع) باید در حوزه ‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد و این معارف از نگاه‌ ها و جنبه ‌های مختلف به مردم انتقال داده شود.

 
انتهای پیام/


کد مطلب: 31414

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31414/مداحان-فعالان-هیئت-های-مذهبی-باید-مبلغ-رسالت-های-الهی-باشند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir