200 نفر از استادان دانشگاه‌های ايران خواستار بازسازي بقيع شدند

22 مهر 1387 ساعت 14:03

‬200 نفر از روسا و استادان دانشگاه‌های ايران در نامه‌ای به ملك‌عبدالله، ضمن تذكر به لزوم رعايت موازين بين‌المللی و رسوم ميهمان نوازی و جلوگيری از توهين و بی‌حرمتی به زائران خواستار بازسازی بقيع شدند.


به گزارش خيمه، متن کامل اين نامه به شرح زیر است:

احتراما اينجانبان جمعی از روسا و استادان دانشگاه‌های كشور جمهوری اسلامی ايران كه مدت كوتاهی به عنوان زائر حرمين شريفين ميهمان كشور شما بوده‌ايم، لازم مي‌دانيم از خدمات ارزشمندی كه در جهت تعظيم و تكريم حرمين شريفين و ايجاد تسهيلات برای زائران به عمل آمده قدردانی نماييم و به منظور تحكيم و تقويت اخوت اسلامی و عزت جهانی مسلمانان برای زائران به عمل آمده قدردانی نماییم و به منظور تحكيم و تقويت اخوت اسلامی و عزت جهانی مسلمانان مواردی را به استحضار برسانیم:

‪ -۱‬ضمن ابراز مسرت از وجود ارتباط صميمی بين سران دو كشور اسلامی ايران و عربستان سعودی، به منظور ايفای نقش بيشتر دو كشور بزرگ اسلامی در جهت توسعه و پيشرفت علم و تكنولوژی در جهان اسلام و تقويت و تحكيم اخوت دينی، پيشنهاد می‌نماييم با بذل توجه به حضرتعالی، بستر ارتباط علمی دانشگاه های دو كشور فراهم گردد؛ ما با آغوش باز آماده استقبال از استادان دانشگاه‌های كشور شما هستيم.

‪ -۲‬بدون ترديد ايده عزت بخش - وحدت امت اسلامی، همواره مورد عنايت و تاكید حضرتعالی، علما و سياستمداران هوشمند و دلسوز جهان اسلام بوده است؛ در اين راستا احترام به آرا و عقايد فرق مختلف اسلامی و عدم توهين به آنها ضرورتی اجتناب‌ناپذير است.

متاسفانه موارد زيادی از توهين و بی‌حرمتی نسبت به پيروان مذاهب مختلف اسلامی در سرزمين وحی به‌ويژه در جوار حرم شريف نبوی و جنه البقيع از سوی ماموران و متوليان اين اماكن انجام می‌شود.

و ما نيز شاهد آن بوده‌ايم كه نه تنها خلاف موازين بين‌المللی و رسم ميهمان نوازی است، بلكه در راستای تامين اهداف دشمنان اسلام و كمك به ايجاد تفرقه بين صفوف مسلمين قابل ارزيابی است كه قطعا با مشی جنابعالی به عنوان خادم حرمین شريفين سازگار نيست. لذا انتظار می‌رود با دستور اكيد حضرتعالی از اين شيوه برخورد در سرزمين وحی به طور جدی جلوگيری و با متخلفان برخورد شود.

‪ -۳‬همانطور كه استحضار داريد امروز دنيای علم با اذعان به جايگاه ممتاز و برجسته ميراث كهن فرهنگی و تاريخی جهان اسلام در شكل‌گيری تمدن نوین بر حفظ و پاسداری از آن اصرار می‌ورزد، در چنين فضايی متاسفانه شاهد تخريب و محو آثار كهن تاريخی و ميراث گرانبهای فرهنگی جهان اسلام در سرزمين وحی هستيم.

لذا از حضرتعالی مصرانه درخواست می‌شود به منظور حراست از اين سرمايه عظيم و بی‌بديل و احترام به ميليون‌ها مسلمان دلباخته پيامبر اعظم(ص) و اهل بیت مكرم و صحابه برجسته او دستور مرمت و بازسازی آثار تخريب شده اسلامی در سرزمين وحی به‌ويژه در مكه مكرمه و مدينه منوره و جنه البقيع را صادر فرماييد.


کد مطلب: 3144

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/3144/200-نفر-استادان-دانشگاه-های-ايران-خواستار-بازسازي-بقيع-شدند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir