سخنران حرم رضوی:

الگوگیری از حضرت زهرا(س)، گره‎گشای مشکلات بشری است

آستان قدس رضوی , 8 اسفند 1395 ساعت 13:01

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: الگوگیری از حضرت زهرا(س)، گره گشای مشکلات بشریت در عصر حاضر خواهد بود.


حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی اراکی، در ویژه برنامه‎های فرهنگی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق دارالمرحمه برگزار شد، با اشاره به اینکه شناخت سیره رفتاری حضرت زهرا(س) برشیعیان واجب است، اظهار کرد: معرفت به اهل بیت(ع) تنها با مطالعه و تفکر و استفاده از عقل به دست نمی‎‎آید، بلکه این مهم به وسیله شناخت عمیق باطنی و عنایت خداوند متعال به دست می‎آید.

وی اهل بیت(ع) را واسطه فیض و کمال معرفی کرد و ادامه داد: در پرتوی شناخت اهل بیت(ع)، مى‏فهمیم همه چیز ما به ایشان وابسته است، لذا اگر توسل با شناخت و توجه همراه باشد، حب ما نیز به ائمه(ع) بیشتر می‎شود.

حجت الاسلام حسینی اراکی افزود: نباید شناخت ما به حضرت زهرا(س) خلاصه به بیان احادیث و روایات باشد بلکه همه ما باید سیره رفتاری ایشان را در دانشگاه، مجالس، کوچه، بازار و سایر جنبه‌های زندگی‌ مان نهادینه کنیم.
وی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‎فرمایند که اگر نور حضرت فاطمه(س) بر فرد یا جامعه‎ای بتابد آن جامعه از گمراهی نجات یافته و به سوی ولایت اهل بیت(ع)‌ هدایت می‌شود، لذا مومنان باید مراقب باشند که با اعمالشان حجاب و مانعی برای رسیدن این نور به قلبشان ایجاد نکنند.

حجت الاسلام حسینی اراکی در ادامه گفت: پیامبر اکرم(ص) به عنوان خاتم پیامبران، دعوت انبیاء گذشته را تکمیل کردند. بعد از ایشان، امامان از نسل حضرت زهرا(س) ، به امامت رسیدند و مسیر هدایت را ادامه دادند. بنابراین ثمردهی تلاش‎ها و دستورات پیامبر اکرم(ص)، منوط به وجود با برکت ایشان بوده است و ما این هدایت و نجات از ضلالت را، مدیون حضرت فاطمه(س) هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س)، الگویی برای تمام انسان‎هاست، با معرفت به ابعاد اخلاقی و شخصیتی این بانوی گرامی می‎توانیم وظایف خود را بهتر بشناسیم و طبیعتاً به وظایف خود به نحو شایسته‎تری عمل کنیم.


انتهای پیام/


کد مطلب: 31453

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31453/الگوگیری-حضرت-زهرا-س-گره-گشای-مشکلات-بشری

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir