تاکید بر بزرگداشت فاطمیه دوم / با اهانت به مقدسات یکدیگر بهانه دست دشمن ندهیم

شفقنا , 9 اسفند 1395 ساعت 13:19

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن تاکید بر بزرگداشت فاطمیه دوم از مسلمانان خواست به مقدسات یکدیگر توهین نکنند و بهانه به دست دشمن ندهند.


آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن تاکید بر بزرگداشت فاطمیه دوم از مسلمانان خواست به مقدسات یکدیگر توهین نکنند و بهانه به دست دشمن ندهند.

این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: به فاطمیه دوم باید اهمیت بیشتری دهید چون احتمال شهادت در فاطمیه دوم بیشتر است و بزرگان ما هم به فاطمیه دوم اهمیت می دادند.

او به پیشنهادات اخیر رئیس جمهور آمریکا نیز اشاره و تصریح کرد: ترامپ اخیرا دو پیشنهاد کرده بود اول آنکه باید ناتوی عربی مانند ناتوی اروپا ایجاد کنیم و ما از این ناتو حمایت می کنیم دوم آنکه خاورمیانه را پراز اسلحه کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اینها نقشه کشیدند که سایر کشورهای اسلامی دیگر را مانند یمن و عراق و سوریه و افغانستان به جان یکدیگر انداخته و آن کشورها را هم خراب کنند تا هم سلاحهای دست دوم خود را تبدیل به پول کنند و هم آتش افروزی نمایند.

او بیان داشت: در چنین شرایطی چه کسی به سران کشورهای اسلامی می تواند بفهماند هدف غرب چیست؟ و اینها را از خواب بیدار کند؟ برادران بیدار شوید؛ اینها همه کشورها را می خواهند ویران کنند.

این مرجع تقلید با تاکید براینکه ما بهانه ندهیم و به مقدسات یکدیگر توهین نکنیم، گفت: این مساله با مسائل سالهای قبل هم فرق می کند. ما نباید بهانه به دست دیگران داده و آتش روشن کنیم.

او ادامه داد: امید است مصالح اسلام و مسلمین را دانسته، شرایط زمان و مکان را در نظر گرفته و بهانه به دست دشمن ندهیم.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان یادآور شد: هرچه ارادت به حضرت فاطمه کنیم کم است اما این سبب نمی شود که احساسات دیگران را تحریک کنیم.

 
انتهای پیام/


کد مطلب: 31460

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31460/تاکید-بزرگداشت-فاطمیه-دوم-اهانت-مقدسات-یکدیگر-بهانه-دست-دشمن-ندهیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir