رضا معممی مقدم مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات در نشست گفت‌وگوی آیینی؛

هیئات مذهبی برای سازمان تبلیغات بار مالی ندارند/ 91 هزار هیئت ثبت شده داریم

9 اسفند 1395 ساعت 14:04

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات: هیئات مذهبی نه تنها برای سازمان بار مالی ندارند، بلکه با جذب بودجه فرهنگی سایر نهادها، سازمان را در راستای تحقق ماموریت‌های مدون یاری می رسانند.


هشتمین جلسه از سلسله نشست‌های گفتگوی آیینی با حضور رضا معممی مقدم  مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از اهالی رسانه در سالن اجتماعات بنیاد دعبل خزاعی برگزار شد. 

گزیده‌ای از مطالب مطرح شده در این نشست را با هم مرور می‌کنیم:

*رسالت اداره کل تشکل های دینی هدایت و نظارت مراکز دینی و فرهنگی است. اصولا سیاست کلی در عرصه فرهنگ، عدم تصدی‌گری سازمانها و واسپاری ماموریت‌های دینی و فرهنگی به جمعیت های مردمی برگرفته از مکتب فکری امام خمینی(ره) است.

*در سال 1375 فرایند شناسایی هیئات مذهبی شروع شد و تا سال1380 حدود 2760 هیئت شناسایی گردید. در سال 1385 مقدمات سازماندهی هیئات فراهم شد و سرانجام در حال حاضر 91628 هیئت ثبت شده داریم که 79392 برای آقایان و 12236 هیئت مخصوص بانوان است.

*اداره کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در قالب گروه های هیئات مذهبی و مداحان، انجمن های اسلامی، مراسم و مناسبت های مذهبی و کانون های فرهنگی مردمی فعالیت ها را مدیریت و رصد می‌نماید.

*هیئات مذهبی نه تنها برای سازمان بار مالی ندارند، بلکه با جذب بودجه فرهنگی سایر نهادها، سازمان را در راستای تحقق ماموریت‌های مدون یاری می رسانند.

*سامانه تحت وب طوبی که درگاه ثبت مشخصات مداحان و هیئات مذهبی است، بعنوان بانک اطلاعات دقیق و قدرت نرم سازمان تبلیغات در تصمیم گیری های فرهنگی است. از جمله مواردی که در این سامانه لحاظ می شود، سطوح مختلف مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) است که در فرایند آموزش و ارتقا رتبه اهمیت دارد.

*ثبت و حمایت از هیئات به معنی حاکمیتی شدن آنها نیست بلکه ابزاری است برای شناسایی، نظارت و تعامل. در واقع طبق قانون هر مجموعه ای برای فعالیت در کشور باید مجوز داشته باشد و هیئت ها با اخذ مجوز همسویی خود با سیاست های کلی نظام را می پذیرند.

*معاصر سازی ایام فاطمیه مسئله امروز ماست و ما همانقدر که به دشمن شناسی ایشان توجه داریم لازم است به دوست شناسی و نقش دوستان در زندگی و شهادت آن حضرت توجه کنیم.


انتهای پیام/


کد مطلب: 31461

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31461/هیئات-مذهبی-سازمان-تبلیغات-بار-مالی-ندارند-91-هزار-هیئت-ثبت-شده-داریم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir