دومین سالگرد حاج علی آهی برگزار می‌شود

روایتی از ساخته شدن مسجد امیرالمومنین(ع) توسط مرحوم آهی + مراسم سالگرد

16 فروردين 1396 ساعت 10:51

چند وقت دیگر كه ما مردیم، مردم چه میدانند آهی چه كسی بوده است. اگر به اسم آهی باشد، هر كاری كه ما میكنیم، برای نام آهی میكنیم و اگر به نام امیرالمؤمنین باشد...


مسجد امیرالمؤمنین به نام «مسجد آهی» بود. این مسجد را در سال 1326 مرحوم حاج قربانعلی آهی و با وقف 150 متر از زمین خانه خود آن را احداث کرد كه به مدت 47 سال و تا 1373 شمسی به نام مسجد آهی بود. در این سال، علی آهی 250 متر زمین از خانه موروثی خود را به آن اضافه و تجدید بنا کرد. حدود 50 متر زمین ارثیه بانو حاجیه حوا آهی، مادر علی آهی نیز بنا بر وصیت آن بانو به زمین مسجد اضافه شد.

مسجد حضرت امیرالمومنین اكنون 400 متر است. قصه توسعه و تغییر نام مسجد بسیار مفصل است. علی آهی در روز عید غدیر سال 1373 خواهران و برادرانش را به منزل خود دعوت كرد و به آنها گفت: «چند وقت دیگر كه ما مردیم، مردم چه میدانند آهی چه كسی بوده است. اگر به اسم آهی باشد، هر كاری كه ما میكنیم، برای نام آهی میكنیم و اگر به نام امیرالمؤمنین باشد، هر كاری انجام دهیم، به نام امیرالمؤمنین است. بیایید پدر خود را مهمان امیرالمؤمنین كنیم و نام این مسجد را به نام امیرالمؤمنین تغییر دهیم.»

همه قبول کردند و همان روز پارچه نوشته‌ای به خط محسن غلامحسینی، مداح و از شاگردان حاج علی آهی به نام مسجد امیرالمؤمنین روی فنس‌های اطراف مسجد تازه تخریب‌ شده نصب شد.

... و فردا پنجشنبه 17 فروردین از ساعت 9 تا   13  دومین سالگرد مرحوم حاج علی آهی در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار خواهد شد.
بزرگراه امام علی(ع) پایین‌تر از پیروزی، لاین کنارگذر، ابتدای خیابان کرمان.


کد مطلب: 31583

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31583/روایتی-ساخته-شدن-مسجد-امیرالمومنین-ع-توسط-مرحوم-آهی-مراسم-سالگرد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir