دکتر محمدرضا سنگری، عضو هیئت علمی بنیاد دعبل

شهدا هنرمندان واقعی هستند

27 فروردين 1396 ساعت 11:25

تجلی به معنای نور است، تجلی یعنی بروز نور و اگر نور وجود نداشته باشد، جهان تاریک می‌شود، هرکسی در جهان می‌تواند نور و جلوه خود را همچون هنرمندان داشته باشد.


محمدرضا سنگری در همایش تجلی شیدایی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آن‌ها که ما به‌عنوان شهید می‌شناسیم هنرمندان واقعی هستند که با دادن جان خود هنر واقعی را به نمایش گذاشتند و هیچ‌وقت کارشان فراموش نمی‌شود.

عضو هیئت علمی بنیاد دعبل افزود: شهید آوینی یکی از بارزترین شخصیت‌های هنری است که جریان زلال درونی، آن را به‌عنوان هنرمند نشان می‌داد، همه زایش‌ها و جلوه‌های هنری در خلوت‌ها نمایان می‌شود و ناگفته نماند که زیبایی نمی‌تواند پنهان بماند و به‌مرورزمان خود را نشان می‌دهد.

این عاشورا پژوه با اشاره به معنای تجلی لغوی و مفهومی شیدایی عنوان کرد: تجلی به معنای نور است، تجلی یعنی بروز نور و اگر نور وجود نداشته باشد، جهان تاریک می‌شود، هرکسی در جهان می‌تواند نور و جلوه خود را همچون هنرمندان داشته باشد.

وی یادآور شد: هنرمند کسی است که دائم در حال آفریدن است و برای خلق هنر باید همیشه درصحنه حضورداشته باشند مانند شهید آوینی که همواره درصحنه حضور داشت.
سنگری اظهار کرد: شیدا در فرهنگ گذشته ما به معنای افراد دیوانه و شیفته خورشید است که به سبب قلیان عشق صرفاً به دوست می‌پردازند، هنرمندان انقلابی نیز چشم بصیرت یافتند و چیزهایی که باید را دیدند و به آن عشق ورزیدند


کد مطلب: 31619

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31619/شهدا-هنرمندان-واقعی-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir