حجت الاسلام ریاضت

درد و رنج های امام کاظم(ع) به خاطر مبارزه باظلم بود

وارث , 3 ارديبهشت 1396 ساعت 10:59

امام کاظم علیه السلام حتی چند نفر از یارانشان را مامور کردند که در حکومت هارون الرشید استخدام شوند تا به مشکلات مومنان رسیدگی کنند.


حجت الاسلام والمسلمین محمود ریاضت ضمن تسلیت به مناسبت 25 رجب سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر علیه السلام و با اشاره به این نکته که امام هفتم در طول مدت امامتشان با درد و رنج های بسیاری دست و پنجه نرم کرده اند، اظهار کرد: این درد و رنج ها به خاطر استکبار ستیزی و مبارزات بسیار با ظلم و ستم خلیفه ی عباسی خصوصا هارون الرشید بود. این خلیفه عباسی بود که بیشترین سخت گیری را نسبت به حضرت نشان می داد.
 
وی افزود: عبادات فردی و اجتماعی حضرت از مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه همه مردم قرار بگیرد و تبدیل به یک الگوی جهانی شود.
حجت الاسلام ریاضت ادامه داد: ایشان به قدری به عبادتشان توجه می کردند که حتی در زندان که بودند خداوند متعال را شکر می کردند که محیطی برایشان فراهم شده تا بتوانند خداوند را بیشترعبادت کنند. این موارد نشان دهنده اوج ارتباط ایشان با خداوند متعال است.
 
وی خاطر نشان کرد: ایشان در موارد اجتماعی، از دست گیری و حل مشکلات مردم دریغ نمی کردند و به یارانشان سفارش می کردند که گره گشای کار مومنان باشند.
حجت الاسلام ریاضت ابراز کرد: امام کاظم علیه السلام حتی چند نفر از یارانشان را مامور کردند که در حکومت هارون الرشید استخدام شوند تا به مشکلات مومنان رسیدگی کنند.
 
وی با اشاره به حدیثی از امام هفتم (ع) مبنی براینکه " از ما نیست کسی که هر روز به حساب خود رسیدگی نکند" ادامه داد: امام موسی بن جعفر(ع) می فرمایند: اگر می خواهید به ما متصل باشید باید اعمالتان را بسنجید، اگر اعمالتان درست نیست توبه کنبد و به سمت خداوند بازگردید. ما از این مبحث این طور نتیجه می گیریم که باید با معارف عمیق اهل بیت علیهم السلام آشنا بشویم و آنها را در زندگی پیاده کنیم. 


کد مطلب: 31635

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31635/درد-رنج-های-امام-کاظم-ع-خاطر-مبارزه-باظلم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir