سوگواره شعر و نوحه «سفینه» در یزد برگزار می‌شود

4 ارديبهشت 1396 ساعت 15:01

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری سوگواره استانی شعر و نوحه «سفینه» در استان یزد خبر داد


حجت الاسلام «علی کارگر» با اشاره به ارادت مردم استان یزد به خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام حسین (ع) و اصحابش گفت: عزاداری مردم استان یزد در ماه محرم و صفر الگویی برای سایر استان‌های کشور است تا جایی که این عزاداری مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است .
وي تصریح کرد: پخش عزاداری هیات استان یزد در ایام محرم و صفر از شبکه‌های ملی و حتی بین‌المللی و حضور گردشگران از سایر کشورهای جهت حضور در این مراسم‌ها گواهی دیگر بر اثرگذاری و جذابیت عزاداری مردم استان یزد است.
کارگر با اشاره به سبک عزاداری در هیات استان، افزود: نوحه‌ها، مرثیه‌ها و سبک‌های هیات استان در سوگ سالار و سرور شهیدان توانسته است، نقش بسزایی را در جذب مخاطب به این مراسم‌ها داشته باشد .
وي افزود: بر همین اساس اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در راستای رسالت خود و در جهت محتوا بخشی به اشعار و نوحه‌های هیات مذهبی و جلو گیری از برخی آسیب‌های احتمالی در حوزه اشعار و سبک‌های عزاداری برگزاری سوگواره استانی شعر و نوحه را در دستور کار خود قرار داده است .
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: این سوگواره استانی با عنوان «سفینه» با همکاری حوزه هنری و کانون مداحان و شعرای آیینی استان برگزار می‌شود .
کارگر تصریح کرد: این سوگواره در دو بخش شعر و نوحه و در موضوعات اربعین حسینی اجتماعی به سوی ظهور، شهدای مدافع حرم، جلوه‌های قرآنی در کربلا، عزت و ذلت در کربلا، زیارت عاشورا برنامه سلوک حسینی، عاشورا تبلور اتنخاب و ایمان، عاشورا حیات و ممات محمدی و جلوه‌هایی از اخلاق متعالی در نهضت حسینی برگزار می‌شود .
وی ضمن دعوت از تمام شاعران استان جهت حضور در این سوگواره، گفت: علاقه‌مندان تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این کنگره واقع در اداره کل تبلیغات اسلامی استان ارسال کنند .
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: مراسم اختتامیه این کنگره 25 شوال همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) برگزار و به نفرات برتر جوایزی به رسم یادبود اهداء می‌شود.
 


کد مطلب: 31644

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31644/سوگواره-شعر-نوحه-سفینه-یزد-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir