قرآن منسوب به امام علی(ع) به زودی منتشر می شود

3 خرداد 1396 ساعت 12:24

عضو شورای اداری آستان قدس علوی بیان کرد: آستان قدس علوی نمونه هایی از این قرآن را به منظور تجزیه و تحلیل آن با استفاده از تابش اشعه X به دانشگاه آکسفورد فرستاد و با شیوه مدرن از کل قرآن به منظور چاپ آن در آینده تصویربرداری شد .


«سید عیسی محمد صالح الخرسان» عضو شورای اداری آستان قدس علوی در گفتگوی اختصاصی با شفقنا گفت: قرآن منسوب به امام علی (ع) در چارچوب گنجینه های ارزشمند آستان مقدس علوی، به زودی به چاپ می رسد.
الخرسان در گفتگوی مفصل با شفقنا که جزئیات آن به زودی منتشر می شود، تاکید کرد: آستان قدس علوی در راستای چاپ قرآن منسوب به امام علی (ع) که با دست خط ایشان روی پوست آهو نوشته شده است، تلاش می کند. این آستان  مجموعه اقداماتی را به منظور اطمینان از صحت وابستگی قرآن به دوران امام علی(ع) انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه برای اطمینان از صحت وابستگی این قرآن به دوران امام علی(ع)، متخصصان و کارشناسانی به منظور مطالعه و بررسی این موضوع فراخوانده شدند، تصریح کرد: این قرآن با قرآن های زیادی از جمله قرآن قاهره مقایسه شد.
عضو شورای اداری آستان قدس علوی بیان کرد: آستان قدس علوی نمونه هایی از این قرآن را به منظور تجزیه و تحلیل آن با استفاده از تابش اشعه X  به دانشگاه آکسفورد فرستاد و با شیوه مدرن از کل قرآن به منظور چاپ آن در آینده تصویربرداری شد .
خرسان بیان کرد: نتایج اولیه بررسی ها بر اساس تابش اشعه ایکس نشان داد که تاریخ کتابت این قرآن به دورانی نزدیک به حیات پربرکت امام علی(ع) برمی گردد و ما منتظر نتایج نهایی از دانشگاه آکسفورد هستیم.


کد مطلب: 31741

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31741/قرآن-منسوب-امام-علی-ع-زودی-منتشر-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir