كتاب «امام حسين (ع) از ديدگاه شرق‌شناسان» منتشر شد

23 مهر 1387 ساعت 14:09

كتاب «امام حسين (ع) از ديدگاه شرق‌شناسان»، اقتباس و تلخيص كتاب «كورت فرشيلر»، ترجمه سيد احسان شكرخدايی توسط انتشارات پيام آزادی منتشر شد.


به گزارش خیمه، در اين كتاب مقالات مختلفی از دانشمندان غربی مانند فرستاده امام حسين(ع) در ايران، كاروان امام حسين(ع) در راه كوفه، عمال يزيد در جستجوی كاروان امام حسين(ع)، خبر شهادت مسلم‌ابن عقيل، ايرانيان در كاروان امام حسين(ع)، جانشين امام حسين(ع)، امامت از ديدگاه شيعه، عقل در نظر علمای شيعه و علم اصول در تشيع آمده است.

«فرانسيسكو گابريلی» يكی از دانشمندانی است كه در استراسبورك مركزی برای مطالعه در مذهب شيعه دوازده امامی فعاليت می‌كند.

فعاليت‌های اين مركز به صورت داوطلبانه صورت می‌گيرد و آنچه افراد را وادار به مطالعه در اين مذهب می‌كند اول عشق به مطالعه در مذهب شيعه دوازده امامی و دوم اينكه همه آنها استادان دانشگاه بوده يا اينكه دانشمندان وابسته به انستيتوهای علمی هستند.

گابريلی نشان داده كه كشته شدن امام حسين(ع) در روز دهم محرم سال 61 هجری، يكی از عوامل توسعه مذهب شيعه بوده‌است.

به نظر گابريلی كه خود استاد دانشگاه روم است، قسمت اعظم تبليغات آل‌بويه بر مبنای چگونگی كشته شدن امام حسين(ع) و خويشاوندان و دوستانش استوار بوده‌است.

در مقاله‌ای كه با نام «نظر فرانسيسكو گابريلی» آمده است نظرات اين دانشمند درباره قيام عاشورا و شخصيت امام حسين(ع) مرور می‌شود.

اصل اين كتاب به قلم «كورت فرشيلر» آلمانی به رشته تحرير در آمده‌است كه در تأليف كتاب از تحقيقات دانشمندان ديگری چون بوركهارت، «ژرارلكنت»، «ماريان موله»، «آرمان آبل»، «روبرت برونشويك» و ساير محققين و دانشمندان اروپايی استفاده شده‌است.

كتاب «امام حسين عليه‌السلام از ديدگاه شرق‌شناسان» در 272 صفحه، با شمارگان يك‌هزار نسخه و به قيمت 20 هزار ريال منتشر شده است.


کد مطلب: 3177

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/3177/كتاب-امام-حسين-ع-ديدگاه-شرق-شناسان-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir