حجت الاسلام قرائتی: توسل به اهل بیت(ع) عین توحید است

شفقنا , 15 خرداد 1396 ساعت 12:52

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: وهابیت به ما ایراد می‌گیرند که شما بجای اینکه از خداوند طلب مغفرت و اجابت دعا داشته باشید از امامانتان طلب می‌کنید. ما نیز در جواب آن‌ها می‌گوییم ما اهل‌بیت(ع) را واسطه فیض الهی قرار می‌دهیم و طلب و اجابت ما از آن ها تنها برای میانجیگری است.


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی در ششمین برنامه از سلسله جلسات تفسیر موضوعی «درس هایی از قرآن» که بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه توسل به ائمه اطهار(ع) به معنای واسطه قرار دادن ایشان در نزد خداوند متعال است، افزود: وهابیت به ما ایراد می‌گیرند که شما بجای اینکه از خداوند طلب مغفرت و اجابت دعا داشته باشید از امامانتان طلب می‌کنید. ما نیز در جواب آن‌ها می‌گوییم ما اهل‌بیت(ع) را واسطه فیض الهی قرار می‌دهیم و طلب و اجابت ما از آن ها تنها برای میانجیگری است.

این استاد حوزه در اثبات کلامش گفت: به عنوان نمونه در نماز توسل به امام زمان(عج) در هر رکعت یکصد مرتبه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» را می گوییم؛ این بدان معنا است که توسل ما به اهل بیت(ع) عین توحید است.

او با اشاره به اینکه برای امام زمان(عج) دعاها و روایات بسیاری وارد شده است، عنوان کرد: در روایات متعدد از اهل بیت(ع) همچون نبی مکرم اسلام(ص)، امیر المؤمنین(ع)، امام باقر(ع)، امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) آمده است که «پدر و مادرم فدای مهدی موعود»؛ این دسته از روایات بیانگر جایگاه عظیم الشأن امام عصر(عج) است.
قرائتی با بیان اینکه دعا به معنای اظهار علاقه به درگاه الهی است، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت معنوی برای دعا و توسل است، در قرآن کریم نیز موضوع دعا کردن در کنار آیه دعوت به روزه آمده است.

او با تأکید بر اینکه باید از فرصت سحرهای ماه مبارک رمضان بیشترین بهره معنوی را برد، افزود: سحرهای ماه مبارک رضمان بهترین اوقات برای دعا و خواندن نماز شب است، از این رو سعی کنید اوقات خود را در سحر به گونه ای برنامه ریزی نمایید که فرصت خواندن نماز با فضیلت شب را هم داشته باشید.


کد مطلب: 31780

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31780/حجت-الاسلام-قرائتی-توسل-اهل-بیت-ع-عین-توحید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir