در انتقال پیام عاشورا از ادبیات مشترک با مردم دنیا کمک بگیریم

4 مرداد 1396 ساعت 14:18

دبیر مجمع جهانی حضرت علی ‌اصغر(ع) گفت: یکی از اولین اقداماتی که باید صورت بگیرد شناخت مراکز فرهنگی و کانون‌های مستعد شیعیان در دنیا است.


داوود منافی‌پور در همایش بین المللی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) که امروز در سالن همایش‌های کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر از سال 1382 در مهدیه مشهد با هدف رونمایی از سند مظلومیت کربلا و رساندن پیام امام حسین(ع) به مردم دنیا آغاز به کار کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در سال اول تشکیل مجمع 138 جلسه بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) و ذکر مصیبت ایشان برگزار شد، امسال اعلام شده است که 4 هزار و 500 جلسه توسط مردم برگزار می‌شود و در چشم‌انداز بلندمدت باید 10 هزار جلسه در 5 قاره جهان برگزار شود. ظرفیت برخی از مناطق مانند کشور هند برای برگزاری این جلسات بسیار بالا است، به طوری که طبق امکان‌سنجی که صورت گرفته است این کشور ظرفیت برگزاری هشت هزار جلسه را دارد.
 
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با اشاره به اینکه خیلی از شیعیانی که دوازده امامی نیستند نیز برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که باید صورت بگیرد ارسال پیام به مسلمانان غیرشیعه است. به نظر من اعتقادات خفته‌ای در بین غیرشیعیان وجود دارد که باید بیدار شود.
 
وی ادامه داد: باید تلقیات اهل سنت نسبت به عاملان جنایت کربلا مورد توجه قرار بگیرد، چراکه آنها تصور می‌کنند این واقعه، یک جنگ و دعوا بوده است زیرا عده‌ای نمی‌گذارند پیام عاشورا را بشنوند و باید در این زمینه تحریک وجدان مسلمانان صورت گیرد. برخی از مادران اهل سنت در روز عاشورا ختم می‌گیرند و این افراد باید به مجالس ختم امام حسین(ع) دعوت شوند.
 
منافی‌پور عنوان کرد: بسیاری از دانشگاه‌های دنیا اکنون بر روی موضوع مذاهب تحقیق می‌کنند، این موضوع رسالت ما را سخت‌تر می‌کند و وجوب جهانی‌سازی کربلا را بیشتر می‌کند.
 
وی تاکید کرد: باید پیام عاشورا را به تمام دنیا برسانیم و در این زمینه از ادبیات مشترک در دنیا استفاده کنیم، استفاده از ادبیات مشترک هم‌اکنون در دنیا به عنوان یک سلاح مطرح است، ادبیاتی همچون شفقت، دوری از خشونت، مهربانی و ... مفاهیمی هستند که می‌توانیم از آنها برای انتقال پیام عاشورا استفاده کنیم.
 
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) گفت: باید ماجرای شهادت حضرت علی اصغر(ع) را برای همه انسان‌های روی زمین بگوییم، یعنی همه مردم دنیا برای یک بار هم که شده باید این روضه را بشنوند.
 
وی با تاکید بر این که ما باید از روحانیت و مادحین اهل بیت(س) دفاع کنیم بیان کرد: اگر کسی از دوستان ما مورد هجمه قرار می‌گیرد ما نباید به آن دامن بزنیم و باید به اصل انقلاب اسلامی نگاه کنیم و سعی کنیم کارهای حاشیه‌ای را از خود دور کنیم.


کد مطلب: 31925

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31925/انتقال-پیام-عاشورا-ادبیات-مشترک-مردم-دنیا-کمک-بگیریم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir