کتاب و کتابخوانی با هویت شیعی عجین شده است

10 مرداد 1396 ساعت 14:22

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی با هویت شیعی عجین شده است، گفت: پس از پیروزی انقلاب تاکنون، پنج میلیون نسخه کتاب توسط آستان قدس به چاپ رسیده است.


حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: بعد از انقلاب شاهد هستیم که بزرگداشت ها به مناسبت میلاد ائمه اطهار (ع) فقط محدود به برپایی جشن و سرور نیست و رویدادهای بزرگ علمی و فرهنگی زیر نام ائمه رقم می خورد.
وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی با هویت شیعی عجین شده است، افزود: کتاب و کتابخوانی همواره در حوزه های علمیه و تاریخ پر فراز و نشیب تشیع، جایگاه ممتاز و برجسته داشته و تلاش زیادی هم برای بسط و گسترش آن شده تا جایی که تا مرز شهادت برای آن پیش رفته ایم.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به حضور بیش از 640 هزار نفری علاقه مندان به مطالعه در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، رشد بیش از 2.5 برابری شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته را نشانه خوبی دانست و گفت: باید به سمت قله های وسیع تر این مسیر حرکت کنیم.

** انتشار 50 میلیون جلد کتاب از ابتدای انقلاب توسط آستان قدس رضوی
وی با اشاره به تاریخچه تاسیس کتابخانه آستان قدس رضوی اضافه کرد: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به مساحت 28 هزار و 800 مترمربع نفایس و کتاب های ارزشمندی را در خود جا داده است.
گنابادی نژاد ادامه داد: 16 هزار نسخه خطی و سنگی موجود در این کتابخانه که توسط رهبر معظم انقلاب وقف شده، از افتخارات این مجموعه است.
به گفته وی، تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد کتاب های منتشر شده توسط انتشارات آستان قدس رضوی 27 عنوان بود اما 50 میلیون نسخه کتابی که بعد از انقلاب منتشر شده است نشان از ظرفیت بالای آن دارد.
وی آمادگی آستان قدس رضوی را برای هم افزایی و همکاری با نهادهای فرهنگی در حوزه نشر، توزیع و کتابخوانی اعلام و ابراز امیدواری کرد در سایه این همکاری با عیار انقلاب اسلامی و افق رضوی اتفاقات خوبی رقم خورد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی، در این مراسم با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از برگزیدگان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل شد.


کد مطلب: 31947

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31947/کتاب-کتابخوانی-هویت-شیعی-عجین-شده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir