حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید

ریشه فرهنگ ما برگرفته از مکتب عاشوراست

17 مرداد 1396 ساعت 12:08

حجت الاسلام شهیدی گفت: سخنرانان و مداحان و هر کسی که می‌توانست فرهنگ عاشورا را تا به امروز حفظ کردند و بدانید فرهنگ ما صد درصد ریشه‌اش از عاشوراست.


سومین مراسم تجلیل از خبرنگاران و رسانه های برتر در حوزه ایثار و شهادت با حضور حجت الاسلام شهیدی، خانواده شهید خزایی، حجت الاسلام دعایی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید در این مراسم گفت: رسانه ها می‌توانند هویت فرهنگی انسان ها را در جامعه القا کنند و با خلاقیت و نوآوری الگو سازی می‌کنند.
وی افزود: یکی از وظایف ما در بنیاد توسعه فرهنگ مقاومت و شهادت است که باید این رسالت را به نحو مطلوبی انجام دهیم.
شهیدی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند ایثار و فداکاری فقط در جبهه بوده اما اینگونه نیست، بلکه هر کسی در هر کجا برای منفعت افراد دیگر از حق خود بگذرد ایثار و از خودگذشتگی است که این برای جامعه مفید است و باید آن را به صورت فرهنگ در جامعه تقویت کنیم.
وی اظهار داشت: اوج قله فرهنگ ایثار شهادت است.و شهدایی مانند صارمی و خزایی خود خالق اخلاق بودند و سبک زندگی درست و خاصی داشته اند. ما وظیفه داریم این فرهنگ را به آینده منتقل کنیم. و از همین راه جامعه را حفظ کنیم.
رییس بنیاد شهید گفت: سخنرانان و مداحان و هر کسی که می‌توانست فرهنگ عاشورا را تا به امروز حفظ کردند و بدانید فرهنگ ما صد در صد ریشه اش از عاشوراست.
وی ادامه داد: بیایید همه دین مان را ادا کنیم چرا که همه ما مدیون ایثارگران هستیم. اگر امروز با آرامش می‌نشینیم کنار هم و اگر رهبری معزز با قوت با دشمنان صحبت می‌کنند همه اینها مدیون آن عزیزان است.
شهیدی بیان داشت: ما حساسیتی نسبت به انتقاد نداریم اما حوزه ایثار ظریف و حساس است و من درخواست دارم حتی اگر اخباری میرسد حتما با روابط عمومی هماهنگ کنید که درست باشد چرا که گاها اخبار منتشر میشود که به اشتباه باعث نگرانی جامعه ایثارگران می شود.
در پایان این مراسم از خبرنگاران برتر در حوزه های مختلف تجلیل و تقدیر شد.


کد مطلب: 31964

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31964/ریشه-فرهنگ-برگرفته-مکتب-عاشوراست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir