امکانات لازم برای حضور مردم در اربعین حسینی فراهم شود

29 مرداد 1396 ساعت 10:56

استاندار یزد گفت: باید امکانات لازم برای حضور مناسب مردم در راهپیمایی اربعین حسینی توسط دستگاه های مختلف اجرایی فراهم شود.


سید محمد میر محمدی در نشست ستاد اربعین یزد افزود: اربعین حسینی و برگزاری راهپیمایی عظیم آن یک حرکت خود جوش معنوی با حضور آحاد مردم مومن است که مسئولان را به حرکت ، فعالیت و خدمت وا می دارد.
وی ادامه داد: این پیاده روی عظیم و ارزشمند الهی را باید از موهبات الهی و نشان از اعتقادات عمیق مردم به اسلام و ائمه اطهار (ع) ذکر کرد و برای برگزاری باشکوه آن همه باید همت مضاعف داشته باشند.
استاندار یزد بیان داشت: انتخاب مسیر مطمئن و ایمن ، بهره گیری از رانندگان ماهر و آموزش دیده ، اطلاع‌رسانی در خصوص برخی بیماری‌ها و جلسه با خیران برای جذب کمک‌های بیشتر باید مدنظر متولیان راهپیمایی اربعین استان قرار گیرد.
میرمحمدی همچنین ضرورت متمرکز کردن کمک های مردمی و خیران با تشکیل امور مالی ستاد اربعین و حل مشکل اسکان زائران در کاظمین با کمک اداراتی مانند اوقاف و امور خیریه و هلال احمر را خواستار شد.
همچنین رئیس کمیته اسکان ، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی استان یزد گفت: امسال یزدی‌ها در اربعین حسینی افزون بر 22 موکب خواهند داشت.
محمدرضا جعفری خرمی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته در اربعین حسینی امسال حدود 15 هزار نفر از سوی استان در کربلا اسکان و تغذیه می‌شوند.
در ادامه رییس ستاد عتبات عالیات استان یزد گفت: سال گذشته 27 هزار و 625 ویزا در این استان صادر شد که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سالجاری برای حضور در اربعین حسینی به افزون بر 45 هزار نفر برسد.
کامران بهادر ادامه داد: تا 2 روز آینده نیز ثبت نام از زائران پیاده روی اربعین حسینی در یزد آغاز می شود که عموم مشتاقان باید در سامانه سما ثبت نام کنند.


کد مطلب: 31997

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/31997/امکانات-لازم-حضور-مردم-اربعین-حسینی-فراهم-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir