سیدرضا نریمانی: ۱۰۰ میلیون بدهی داریم / ۱۰ بار تغییر مکان هیئت در ۵ ماه!

30 مرداد 1396 ساعت 14:58

مداح اهل بیت(ع)‌ به مشکل کمبود جا برای برگزاری هیئت و بدهی صد میلیونی اشاره کرد و گفت: هیچ ارگانی کمک ویژه‌ای به ما نکرده است و بعضا حتی اسم هیئت را هم نشنیده‌اند!


سیدرضا نریمانی طی یک پیام صوتی که در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد، اظهار داشت: از خادمان هیئت فدائیان حسین(ع) اصفهان تشکر می‌کنم که بدون هیچ توقعی در این شهر ایستاده‌اند و فقط برای رضای خداوند متعال کار می‌کنند.
وی عنوان کرد: حجم جلسات این هیئت در طول سال به ۱۱۰ شب در سال می‌رسد که شامل مناجات‌های ماه شعبان و ماه مبارک رمضان، فاطمیه، شهادت‌ها و موالید اهل بیت(ع) می‌شود.
نریمانی ادامه داد: با وجود حجم بالای جلسات، با مشکل مکان برای برگزاری هیئت مواجه هستیم و مکان ثابت نداریم. از آغاز سال ۹۶ حدودا ۱۰ بار مکان هیئت را تغییر داده‌ایم که این قضیه به شدت به امکانات هیئت ضربه می‌زند و باعث کاهش جمعیت نیز می‌شود.
این مداح اهل بیت(ع) افزود: شخصا به بسیاری از ارگان‌ها رفته‌ و این مسئله را مطرح کرده‌ام ولی «گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله‌ من؛ البته آن چه که به جایی نرسد، فریاد است». متاسفانه گوشی بدهکار حرف‌های ما نبوده است.
نریمانی هم‌چنین خاطرنشان کرد: وعده‌هایی هم از طرف مسئولان به ما داده شده ولی عملی نشده است. ما مجبوریم به هر نحوی که شده هیئت را برگزار کنیم. در مکان‌هایی که می‌رویم یا فضا کم است، یا جای پارک برای ماشین نداریم،‌ یا گرم است و یا بحث‌های دیگری که واقعا از دست ما خارج است.
وی یادآور شد: ما در طول هفته فقط به فکر مکان برگزاری جلسه بوده و از سایر مسائل غافل هستیم. من خیلی درد دل دارم ولی کسی نیست که حرف من را بشنود.
این ستایشگر اهل بیت(ع) اظهار داشت: از اینکه توقع مردم از هیئت بالا رفته و ما نمی‌توانیم این توقعات را برآورده کنیم، نارحت هستیم. از مردم حرف‌های زشت و ناپسند شنیده‌ایم و حق را هم به آن‌ها داده‌ایم چرا که جلسات در سطح شهر کم شده است.
نریمانی در ادامه گلایه‌هایش عنوان کرد: بارها شده که بچه‌ها بعد از هیئت به گریه افتاده‌اند و از اینکه به نتیجه دلخواه و مطلوبشان نرسیده‌اند، ناراحت شده‌اند. مکان ثابت بزرگ در روند اجرایی هیئت تاثیر بسزایی دارد.
وی در بخش سوم اظهاراتش بیان داشت: خیلی‌ها به این هیئت تهمت می‌زنند و می‌گویند که به ارگان خاصی متصل است و حمایت می‌شود. خدا را شاهد می‌گیرم که هیچ ارگانی کمک ویژه‌ای به ما نکرده است و اگر هم بوده، همان کمک‌هایی بوده که به سایر مجموعه‌ها هم می‌شده است.
این مداح اهل بیت(ع) خطاب به مردمی که این‌گونه فکر می‌کنند گفت: واقعا چرا این‌‌طوری فکر می‌کنید؟ ما حدود ۱۰۰ میلیون بدهکاری داریم که با البته با لطف خدا، اهل بیت(ع) و کمک‌های مردمی حل می‌شود.
نریمانی هم‌چنین تصریح کرد: اگر ما از جایی تامین می‌شدیم که بعد از جلسه کیسه به دست نمی‌گرفتیم تا کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنیم. خیلی‌ها این کار را برای ما زشت می‌دانند ولی هیئت فدائیان حسین(ع) با همین پول‌ها و هزار تومن هزار تومن‌های مردم اداره شده است البته می‌دانم که این حرف برای خیلی‌ها قابل قبول نیست.
وی در بخش پایانی اظهاراتش خطاب به مسئولان فرهنگی متذکر شد: چرا مسئولان فرهنگی در همه ارگان‌ها و نهادها هیچ فکری به حال ما نمی‌کنند؟ خیلی‌ از مسئولان حتی تاکنون اسم این هیئت را هم نشنیده‌اند.
این ستایشگر آیینی اضافه کرد: این خیلی بد است که در بعضی از مکان‌ها پول هست ولی کار نمی‌شود و در برخی دیگر هم فعالیت‌های فرهنگی قابل توجه است ولی کار نمی‌شود.
نریمانی گفت: بسیاری از هیئت‌ها به دلیل کمبود امکانات رو به تعطیلی رفته‌اند. عدم وجود پایگاه ثابت در مساجد و حسینیه‌ها خیلی بد است.
وی ادامه داد: به امید روزی که مسئولان به امور هیئت‌ها توجه کنند چرا که بخش زیادی از بار فرهنگی بر دوش هیئت‌ها است و تاثیرگذاری آن‌ها هم زیاد است چرا که به دست خود مردم اداره می‌شود.
این مداح خاندان عصمت و طهارت در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند تا ما شرمنده مردم در هیئت‌ نشویم. از همه عزیزانی که در جلسات هیئت فدائیان حسین(ع) حضور پیدا می‌کنند هم تشکر می‌کنم.


کد مطلب: 32000

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/32000/سیدرضا-نریمانی-۱۰۰-میلیون-بدهی-داریم-۱۰-بار-تغییر-مکان-هیئت-۵-ماه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir